OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABF Vux är ett kompetensutvecklingsföretag som erbjuder vuxenutbildningar och arbetsmarknadsinsatser med utgångspunkt i samhällets behov. Målet är att vår verksamhet ska leda till jobb eller fortsatta studier för våra deltagare och studerande. Vi är en språngbräda för våra deltagare och studerande att kunna nå sina mål. Vi ger våra deltagare en hållbar kompetens där kunskaper och färdigheter kan användas i flera olika sammanhang, hela livet. Vårt arbetssätt grundas i modern forskning. Vi arbetar långsiktigt och som ett led i detta återinvesterar vi alla medel till utveckling av verksamheten. Vi bedriver utbildningsverksamhet på uppdrag av kommuner inom sfi, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning, yrkesvuxenutbildningar samt yrkeshögskoleutbildning på uppdrag av MYH. Inom ABF Jobb, en del av ABF Vux, erbjuder vi omställningsstöd inom ramen för TSL samt tjänsten Stöd och matchning via Arbetsförmedlingen. ABF Vux ägs av studieförbundsavdelningen ABF Göteborg och har bedrivit verksamhet sedan 1997.
ABF Jobb söker projektsamordnare inom TSL omställning
ABF Jobb, ett verksamhetsområde inom ABF Vux, har sedan 2009 varit en stark aktör inom omställningsbranschen.
Vi erbjuder omställningsstöd inom ramen för TSL samt tjänsten Stöd och matchning via Arbetsförmedlingen. Vi bedriver verksamhet i Västra Götaland, Värmland, Skåne och Gotland.
ABF Jobb söker nu en projektsamordnande för TSL med tillträde så snart som möjligt och placering i Göteborg. Tjänsten är ett föräldravikariat.
Om tjänsten
Du kommer att arbeta som Projektsamordnare (60%) för hela TSL-uppdraget. Uppdraget vänder sig till personer som har blivit uppsagda på grund av arbetsbrist och är anslutna till kollektivavtalsförsäkringen TSL.
I projektsamordnarrollen ansvarar du för att:
- Fördela inkommande uppdrag på befintliga resurser.
Säkerställa att verksamheten upprätthåller de kvalitetsmått som ställs från TSL, på alla orter
- Svara för att uppkomna brister i genomförandet blir lösta och rapportera dessa till TSL och ledning. Utreda och hantera inkommande reklamationer. Återkoppla till TSL. Kontinuerlig kvalitetsuppföljning i Power BI. Presentera resultat för medarbetare och eventuellt vidta åtgärder vid målavvikelser i samråd med VD.
- Skapa faktureringsunderlag och ta fram ekonomiskt underlag samt statistik till ledning.
- Sammankalla till arbetsmöten med coacher och hålla i dessa avseende genomförandet av omställningsuppdraget.
- Bedöma beläggningsgraden då förfrågan från närliggande projekt har behov av resurser
- Vara företagets huvudsakliga kontakt med TSL i alla frågor kring omställningsuppdraget och svara för informationsspridning internt till övriga coacher.
- Säkerställa att arbetsgångar/rutiner efterföljs och kontinuerligt uppdatera/omarbeta befintliga arbetsgångar/processer och rutiner.
- Delta i kvartalsvisa uppföljningsmöten med regional chef på TSL.
- Vara företagets representant för TSL:s leverantörsförening och aktivt delta i styrelsemöten.
- Medverka eller helt hålla i personal- och konsultrekryteringar för TSL:s verksamhetsområde.
Arbetet innebär frekventa resor, främst inom Västra Götaland men även till andra orter vid behov.
Vi söker dig som har
- högskoleutbildning inom, arbetsliv, organisation, personalvetenskap, beteendevetenskap, studie- och yrkesvägledning alternativt en utbildning inom jobbcoachning.
- minst sju års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, gärna från varierade yrken/branscher
- minst tre års erfarenhet av jobbcoachning/omställning den senaste femårsperioden, gärna med målgruppen arbetare
- mycket god administrativ förmåga samt förmåga att organisera, prioritera och planera ditt och andras arbete på ett effektivt sätt
- erfarenhet av projektansvar
- mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
- mycket goda IT-kunskaper i vanligt förekommande program
- körkort och tillgång till bil är en fördel, dock ej ett krav
Det är meriterande om du har
- projektledarutbildning
- erfarenhet av TSL-uppdraget i någon form
- utbildning inom samtalsmetodik såsom coaching, MI och/eller lösningsfokuserat arbetssätt
- utbildning inom karriärrådgivning och karriärverktyg
- erfarenhet av budgetansvar
- god skrivförmåga i engelska (översättning av cv/brev kan förekomma)
Som projektansvarig har du
- förmåga att skapa engagemang och motivation hos våra medarbetare och även deltagare
- god kunskap om den lokala arbetsmarknaden och ett utvecklat nätverk med de företag som finns i det aktuella arbetsområdet
- förmåga att arbeta med flera parallella processer och identifiera lämpliga åtgärder för att komma tillrätta med uppkomna hinder/problem
- god kunskap om arbetsmarknadsåtgärder och god omvärldsbevakning
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du delar våra värderingar gällande människan och samhället, vilket bland annat innebär att ha respekt för alla människors lika värde.
Anställning Föräldravikariat på minst 12 månader.
Tillträde snarast efter överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtalet "Skolavtalet" mellan Idea och fackförbunden LR, LF, Vision och Kommunal.
Individuell lönesättning.
Vid frågor kontakta
Om tjänstens innehåll: Natalia Bulun, projektsamordnare TSL, natalia.bulun@abfvux.se Om tjänstens villkor: marie.rydne@abfvux.se
Fackliga representanter Vision: Stefan Lagholm, stefan.lagholm@abfvux.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt, dock senast 20-02-25
Till rekryteringsföretag och annonsförsäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt alla förfrågningar från annonsförsäljare och rekryteringsföretag i denna rekrytering.
Anställningsform
Föräldravikariat minst 12 månader Tillträde så snart som möjligt, efter överenskommelse.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandra Nyberg, uppdragsledare
070-164 42 18
Hanna Hägerland, LR
031-333 20 60 (växel)
Bia Håkansson-Michalski
0703-12 00 45
Hanna Hägerland
031-333 20 60 (vx)
verksamhetschef Bia Håkansson-Michalski
0703-12 00 45
Hanna Hägerland, LR
031-333 20 60 (vx)
MIchaela Zankl
Tel. 0733-28 70 33
Michaela Zankl
073-328 70 33
Michaela Zankl, verksamhetschef
073-328 70 33
Sandra Nyberg, uppdragsledare
0701-64 42 18