Projektsamordnare sökes till vår kund i Stockholm

Projektsamordnare sökes till vår kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vår kund arbetar inom transportsektorn och i det här uppdraget får du möjligheten att utvecklas inom din roll som projektsamordnare. Projektsamordnaren kommer huvudsakligen att ansvara för att koordinera och rapportera övergripande planering inom projektet, såsom kvalitetsarbete och framtagning av underlag för beslut. Det kan också vara nödvändigt att anpassa uppgifterna efter projektens aktuella behov. Därför är det önskvärt att blivande projektsamordnare har erfarenhet från olika positioner inom projektledningsorganisationer.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kan exempelvis vara följande:

- Kommunicera med program- och projektledare och samarbeta med andra inom programmet.
- Säkerställa att projektens arbete följer kundens rutiner och krav, inklusive att skapa och uppdatera nödvändiga dokument vid behov.
- I samråd med program- och projektledare, anpassa sättet de arbetar på i projektet för att möta nya krav och förbättra effektiviteten och strukturen, särskilt när det gäller kvalitet, risk och projektplanering.
- Delta i möten relaterade till projektet för att hålla sig uppdaterad om hur verksamheten framskrider.
- Ge stöd till program- och projektledare vid behov, till exempel genom att hjälpa till med att skapa tjänsteutlåtanden, presentationer, planer och andra dokument relaterade till projektet.
- Ge administrativt stöd åt program- och projektledare.
- Vid behov kontrollera dokument inom projekten för att säkerställa hög kvalitet i både innehåll, språk och format.
- Företräda kunden och projekten i kommunikation med externa parter, som till exempel kommuner.

Krav

- Högskolexamen inom samhällsvetenskap, samhällsplanering, samhällsbyggnad eller liknande område.
- Du bör ha minst fem års erfarenhet av att koordinera och planera projekt enligt etablerade metoder som XLPM, PMI eller liknande. Detta kan styrkas genom minst ett referensuppdrag.
- Minst fem års erfarenhet av att arbeta för en offentlig myndighet eller en organisation som är politiskt styrd.
- Erfarenhet av att utforma dokument för politiska beslut, till exempel tjänsteutlåtanden. Detta behöver styrkas genom tre referensprojekt eller uppdrag.
- Minst två års erfarenhet av att samordna risker inom spårtrafikprojekt och lika lång erfarenhet av att samordna kvalitet inom dessa projekt, inklusive att ta fram arbetsmetoder, skriva kvalitetsplaner och följa upp kvalitetsarbetet.
- Erfarenhet av redaktionellt arbete, som att skriva rapporter, beslutsunderlag, kommunikationsmaterial och projektplaner. Detta bör styrkas genom tre referensprojekt eller uppdrag inom detta område.

Meriterande

- Erfarenhet inom att skriva projektplaner, vilket bekräftas genom minst ett uppdrag som referens.
- Minst två års erfarenhet av att arbeta inom en programledningsorganisation.
- Minst två års erfarenhet av administrativt arbete inom infrastrukturprojekt.

Personliga egenskaper

Vi vill gärna att du som söker rollen är självgående, noggrann, strukturerad, produktiv och har utmärkt samarbetsförmåga. Du måste även ha en mycket god behärskning av svenska, både i tal och skrift. Det är också av stor betydelse att du har gedigna kunskaper i Office-programmen samt en allmänt god datorvana.

Kunden kan eventuellt använda dig i andra program eller projekt, förutsatt att rollen är densamma i de andra programmen/projekten och att kunden har godkänt användningen i de andra programmen/projekten i rätt tid och omfattning. Användningen i de andra nämnda programmen/projekten kommer inte att vara större än i projektet där konsultens huvudsakliga uppdrag ska utföras.

Tillträde och ansökan
Start: 2024-01-15
Slut: 2024-12-31. Möjlighet till 3 års förlängning
Sista ansökningsdagen: 2024-01-02
Omfattning: runt 32 timmar/vecka. Kunden har möjlighet att öka uppdragets omfattning med upp till 100 %. Det är dock viktigt att notera att uppdragets totala omfattning aldrig får överstiga 40 timmar per vecka.
Ort: Stockholm
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2023
  • Ansök senast: 2 januari 2024

Liknande jobb


22 juli 2024

22 juli 2024