OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka vatten och avfall AB strävar efter att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster för hållbar och kraftfull samhällsutveckling. Vi är ett helägt bolag av Nacka kommun, en av Sveriges mest innovativa kommuner som står inför en stark tillväxt de närmaste åren. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där alla är delaktiga och har ett gemensamt ansvar för att utveckla Nacka vatten och avfall AB i enlighet med affärsidé, mål och strategier samt våra värderingar att vara professionella, nytänkande och hållbara.
Nu söker vi dig som vill arbeta i en varierande roll med breda kontaktytor och som vill vara med att fortsätta utveckla vår projektprocess.
Vi söker en projektsamordnare för att stötta vår avdelning inom stadsbyggnad i sitt arbete att bygga ett hållbart Nacka till kommande generationer.
Vi erbjuder
Välkommen till ett kompetent, livligt och glatt gäng projektledare inom avdelningen Stadsbyggnad! Vi erbjuder ett ansvarsfullt och varierande arbete med breda kontaktytor där du får möjlighet att arbeta för ökad projektstyrning av stadsbyggnadsprojekten. En chans att följa med i stadsbyggnadsprocessen från tidigt skede till utbyggd anläggning, med stora möjligheter till intressanta utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du får arbeta på en avdelning med engagerade och kunniga kollegor som drivs av en målbild att bidra till en långsiktigt hållbar VA-försörjning i hela Nacka kommun, när vi bygger stad i Nackas centrala delar eller omvandlar landsbygd till permanenta bostadsområden - och i allt där emellan. Utöver stadsbyggnadsprojekten läggs mycket fokus på andra infrastrukturprojekt såsom pågående tunnelbaneutbyggnad och samarbete med projektgruppen Investering, som primärt arbetar med reinvesteringsprojekt.
Ditt uppdrag
Projektledarna inom avdelning Stadsbyggnad leder VA-projekt inom kommunens stadsbyggnadsprojekt och arbetar med att skapa långsiktiga hållbara VA-lösningar utifrån ett tekniskt, miljömässigt, juridiskt och ekonomiskt perspektiv. Vi behöver nu komplettera avdelningen med en projektsamordnare som kommer att agera och arbeta som stöd till avdelningschef och projektledare. Tjänsten innebär en hög grad av samverkan och samarbeten där du framförallt stöttar avdelningschef i arbete som rör verksamhetsutveckling och måluppföljning. Du deltar i avdelningens olika projekt/uppdrag och är med och bidrar till att samordna arbetet internt inom avdelningen, men även i samverkan med andra grupper inom bolaget och med kommunen. Rollen är omväxlande med varierande arbetsuppgifter och innefattar både operativt och strategiskt arbete.
Dina arbetsuppgifter innebär att:
- Bistå i implementering av projektmetodiken XLPM samt vara en superuser i projektverktyget Antura projects.
- Säkerställa projektstyrningen genom uppföljning och stöd till projektledare.
- Ge utbildning och vägledning i användningen av mallar och rapportering/dokumentation under projektets livscykel.
- Delta i projekt/uppdrag genom att stötta i uppföljning, ekonomirapportering och framtagande av avtal samt vid projektavslut, i samverkan med projektledare och konsulter.
- Bistå i hanteringen av remisser, exempelvis gällande detaljplaner och bygglov.
Din profil
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot samhällsbyggnad, ekonomi eller juridik eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har ett par års arbetslivserfarenhet inom projektledning och har erfarenhet av att arbeta enligt en projektmetodik. Har du tidigare kunskap och erfarenhet av projektmetodiken XLPM i bygg- eller anläggningsbranschen är det meriterande.
Du är van att arbeta självständigt, tar initiativ och får saker att hända. Utifrån helheten har du förmågan att prioritera och fatta beslut och driva mot resultat. Arbetet är föränderligt och olika frågeställningar uppkommer under en arbetsdag och du behöver därför vara flexibel och lösningsorienterad. Du är bra på att samarbeta, samverka och lyssna in synpunkter från olika interna och externa parter, men har även förmågan att kunna framföra dina åsikter och synpunkter på ett konstruktivt sätt med verksamhetens bästa i fokus. Tack vare ett professionellt förhållningssätt, en god kommunikativ förmåga och ett intresse för andra människor bygger du förtroende och varaktiga relationer. Vidare har du ett strategiskt tankesätt och har förmågan att strukturera, planera och prioritera aktiviteter i ditt arbete. Du ser ett stort värde i att arbeta i en organisation som bidrar till en bättre livsmiljö för både Nackas medborgare och de som vistas och verkar i kommunen, genom att ta ansvar för kretslopp, miljö och en hållbar samhällsutveckling.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi sitter i nyrenoverade och öppna lokaler i Finntorp med goda kommunikationer.
Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kan komma att genomföras innan anställning.
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens slut. Självklart är du dock välkommen med din ansökan fram till sista ansökningsdag den 31 maj 2021.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Bjerkman
08 718 75 31
Frida Bjerkman
718 75 31
Jan Setréus
08 - 718 93 00
Fredrik Kristoffersen
08 - 718 91 57
Frida Bjerkman
08 - 718 75 31
Johan Lundin, Gruppchef Investeringsprojekt
08-718 86 63
Frida Bjerkman, HR-specialist
08-718 75 31
Mats Rostö, VD
070 431 96 29
Frida Bjerkman
08-718 75 31
Fredrik Kristoffersen, Ekonomiansvarig
08 - 718 91 57