OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF och är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi erbjuder bostäder och samhällsfastigheter på utvalda orter från norra till södra Sverige. På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Som arbetsgivare kännetecknas vi av en dynamisk miljö och korta beslutsvägar. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Läs mer på Rikshem.se
Rikshem har på kort tid vuxit till att bli ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling och erbjuder möjligheten att vara med och växa på ett spännande och expansivt fastighetsbolag med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet.
Rikshems projektavdelning har en stor projektportfölj som inkluderar såväl nybyggnationer, större renoveringar och ombyggnationer. Vi söker nu en projektsamordnare som trivs i en roll där siffror ligger i fokus för analyser och förbättringar. Verksamheten är i ett spännande förändringsskede med många pågående och inkommande projekt. Här blir du en viktig kugge i att utveckla och forma projektverksamheten. Har du koll på verksamhetsprocesser inom projekt, är drivande, engagerad och redo att ta nästa steg in i en roll med hög påverkansgrad? Bra! Då är det dig vi letar efter.
Om rollen
Som projektsamordnare på Rikshem agerar du strategiskt stöd till projekt över hela landet och bidrar till att utveckla processer, arbetssätt och rutiner. Du arbetar nära ihop med samtliga medarbetare på projektavdelningen samt leverantörer och driver egna utvecklingsprojekt. I rollen är du drivande för att kvalitetssäkra en god grundstruktur samt sammanställer och kvalitetssäkrar rapporteringen i projekt. Bland annat genom att projekt som syftar till ökad digitalisering genom systemstöd. Genom din förmåga till struktur och analys bidrar du till att kvalitetssäkra våra byggprojekt, både avseende affärsmässighet och hållbarhet.
Du är med i avdelningens nästa steg och har stor möjlighet att påverka processer, rutiner och nya arbetssätt i detta spännande skede.
Placering är på vårt huvudkontor på Vasagatan i Stockholm och du rapporterar till Chef Projekt.
Din bakgrund
Vi söker dig som i grunden har en högskoleutbildning eller likvärdigt. För att lyckas i rollen ser vi att du har relevant och kvalificerad erfarenhet från att arbeta med uppföljning och analys av byggprojekt.
Som person är du resultat- och utvecklingsorienterad och brinner för siffror och analys. Du drivs av problemlösning, arbetar strukturerat med stort engagemang för att säkerställa att dina analyser håller hög kvalitet och är inte rädd för att tänka nytt. Du har en stark egen drivkraft, är självgående och proaktiv i ditt arbetssätt samtidigt som du är prestigelös och samarbetar för att lösa komplexa problem.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden drivande, närvarande och ansvarstagande. Här har du möjlighet att påverka såväl tjänsten som bolagets utveckling och vara med på en spännande resa tillsammans med drivna och engagerade kollegor.
Välkommen med din ansökan!
Låter det här som något för dig? Ansök redan idag, dock senast den 9 december 2018. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta Elin Sjöstrand, Chef Projekt, Elin.Sjostrand@rikshem.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063