OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den vi söker - en strukturerad projektsamordnare till Samhällsbyggnadskontoret?
Vi har under det gångna året utvecklat och förbättrat våra verktyg och processer för en smidig och effektiv samhällsbyggnadsprocess, i det ingår bl a en uppdaterad projekt- och uppdragsmodell samt initiering av ett nytt projektstyrningsverktyg. Vi har även utvecklat vår interna styrmodell med nya forum och styrgrupper. Nästa steg blir att hitta dig som kan ta arbetet vidare från det att modellen är implementerad till ett förvaltande skede med både löpande arbete och att följa upp och utvärdera arbetet för att säkerställa att vi arbetar effektivt och riktigt.
En dag på jobbet
Vi söker dig som kan ta ett sammanhållande ansvar för kontorets projekt- och uppdragsmodell.
Du kommer ansvara för den dagliga driften och förvaltningen av modellen och den tillhörande processen men också att följa upp och ständigt vara beredd på att utveckla och förbättra våra arbetssätt.
Du får ansvar för att förbereda, hålla ihop och dokumentera våra olika besluts- och beredningsforum i samhällsbyggnadsprocessen, där du är länken som ser till så att det praktiska arbetet löper på.
Vem är du?
För att klara uppdraget krävs att du är självständig, noggrann och systematisk.
Du är bra på att utveckla och se lösningar på komplexa frågor. Du är kommunikativ och har lätt för att sätta dig in i komplexa diskussioner där du kan se mönster och riktningar i en bredd av frågor. Du kan enkelt fånga själva essensen av en diskussion och omsätta den till enkla sammanfattningar.
Som person är du lösningsfokuserad och ser hellre möjligheter än hinder, en egenskap du behöver för att kunna utveckla och hitta lösningar så att våra processer blir än smidigare och tydligare. Du har en grundsyn om att vi jobbar bäst tillsammans, för utveckling av processer och arbetssätt kräver ett gemensamt arbete där allas kunskap och erfarenhet blir till nyttor.
En framgångsfaktor för att lyckas med uppdraget är din förmåga att kommunicera, samarbeta och skapa goda relationer med andra.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi lägger därför mycket stor vikt vid dem.
Krav:
- Du har relevant högskoleutbildning med inriktning mot projektledning, samhällsbyggnad eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
Meriterande:
- Du har arbetslivserfarenhet inom samhällsbyggnadsområdet med samhällsplanering eller liknande uppdrag.
Vi erbjuder dig
- Friskvårdsbidrag på upp till 3000 kronor per år.
- Flexibel arbetstid, i form av årsarbetstid, vilket innebär att du till stor del kan styra över din egen arbetstid.
- Möjlighet att arbeta upp till 50% på distans
- Möjlighet att växla in din semesterersättning till extra lediga dagar.
För övriga förmåner se https://www.sodertalje.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss/formaner/
Välkommen till oss!
Ledningsstaben är ett härligt gäng som består av tio medarbetare och arbetar med en bredd av arbetsuppgifter såsom extern och intern kommunikation, verksamhetsutveckling, registratur och utredningar för att nämna några. Arbetsplatsen finns i stadshuset i Södertälje som ligger ett stenkast från buss och pendeltåg.
Vänta inte att höra av dig, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till denna tjänst så skicka din ansökan så snart som möjligt!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.