Projektsamordnare/Kundansvarig till OBOS // Örebro

Projektsamordnare/Kundansvarig till OBOS // Örebro

Arbetsbeskrivning

Vi strävar efter att utveckla framtidens samhälle och uppfylla människors bostadsdrömmar. Vi,  OBOS Sverige (https://www.obos.se/), är en av Nordens ledande bostadsutvecklare som genom effektivt byggande och strategiska markköp finns där människor vill bo och leva. Genom våra varumärken Myresjöhus,  SmålandsVillan, OBOS och systerbolaget OBOS Kärnhem utvecklar och bygger vi  hus som blir till hem. I våra projekt ingår också att skapa trivsamma områden och miljöer mellan husen liksom samhällsfastigheter för vård och omsorg, skolor och förskolor, kommersiella byggnader och infrastruktur. Vi ingår i norska OBOS vars säte är i Oslo - en medlemsägd koncern sedan 1929 som idag ägs av sina 500 000 medlemmar i såväl Norge som Sverige. Tack vare en kommersiellt framgångsrik styrning av verksamheten har OBOS byggt en stark finansiell ställning där vinsterna investeras i fler bostäder. OBOS är även en ledande aktör inom industriellt och hållbart byggande i trä och bygger platsbyggda flerbostadshus i Sveriges större städer. 2020 sålde OBOS totalt 3 262 bostäder, varav 1 516 i Sverige. OBOS mål är att erbjuda 20 % av bostadsutbudet genom alternativa boköpsmodeller för att ge fler människor möjligheten att äga sitt boende - på så vis bidrar OBOS till en hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Oddwork söker vi nu en Projektsamordnare/Kundansvarig till Örebro!

Om tjänsten som Projektsamordnare/Kundansvarig
Hos oss på OBOS kommer du att få vara med och skapa bostadsdrömmar för människor året om. Från större bostäder till bostadskomplex är du Projektutvecklarens högra hand och våra kunders go-to person. Du fungerar helt enkelt som länken mellan kund, fastighetsmäklare, bank och ekonomisk förvaltare i samband med bostadsaffärer där du ansvarar för delar av administrationen i bolagets Brf:er. Det vill säga allt från framtagning och korrekturläsning av marknadsmaterial och 3D-ritningar, till att sköta kundens tillvalshantering, upplåtelseavtal, fullmakter och förskottsbetalningar. Därtill förekommer även slut- och garantibesiktningar för att bevaka garantiärenden där du stöttar projektledaren och kunden genom hela projektets gång - från köp till tillträde och slutligen inflyttningsfest. Med andra ord kommer du att hantera flera olika projekt i många olika faser parallellt. Det här är en roll för dig som trivs med att varva tiden på kontoret med att vara ute på fältet och följa utvecklingen på de olika byggarbetsplatserna. Vill du vara med och stötta projekt från koja till slott? Då tycker vi du ska söka redan idag!

Dina primära arbetsuppgifter:

- Säljrapportera till Regionledningen för respektive projekt
- Samordna och protokollföra projektteamsmöten ca 1-2 ggr/mån
- Bistå Projektutvecklare med administration kring Brf-hantering
- Uppdatera projektstatus i projektportalen
- Stötta Projektutvecklare vid avtalshantering och upphandling av fastighetsmäklare samt upprätthålla relationer med fastighetsmäklarbranschen och bankkontakter
- Uppdatera våra kunder om projektets utveckling via event, nyhetsbrev och blogg


Vi söker dig som...
.. har förmågan att öppna dörrar, var du än går! Vi tror att din grund består av förtroende, väggarna byggda av affärsmässighet och taket till stora delar av struktur - uppvärmt av din centralvärme. Visst har du ett serviceinriktat och lösningsorienterat sätt - alltid med resultat i blicken? High five. Din förmåga att hantera olika möten med samma tålamod och positiva energi gör dig till en sann people-person. Det gör även att du tar dig an varje ny utmaning med proaktivitet och en stark laganda. Vidare hoppas vi på att du är självgående, skicklig på att planera din egen tid och gillar idén av att se livet börja blomstra mellan husen. Tillsammans bygger vi för livet.

Våra önskemål till dig:

- Tidigare erfarenhet av kundservice i en administrativ roll
- Meriterande med branschvana och erfarenhet av styrelsearbete i bostadsrättsföreningar
- Du är en sann people-person som älskar nya möten
- Körkort i plånboken


Varför OBOS?
OBOS koncernen är ett värderingsstyrt bolag där allt vi gör genomsyras av dessa värderingar; Skickliga, Kvalitetsmedvetna, Offensiva, Lönsamma och Engagerade. Det sägs att ett företag som satsar på sina kunder satsar ännu mer på medarbetarna - och våra medarbetare ska må bra, både i och utanför arbetet. Vi tar ansvar, både ekologiskt och socialt. Exempelvis avsätter vi 10 miljoner om året som går tillbaka till samhället i allt från lekplatser till knattefotboll. För varje hus vi säljer planterar vi träd och som namnparter till damallsvenskan bidrar vi till ett mer jämställt samhälle. Precis som du, älskar vi att ha roligt tillsammans och missar sällan ett tillfälle för gemensamma aktiviteter både på och utanför kontoret. 


Vill du dra på dig OBOS-tröjan och bli en i laget? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra av dig! 

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Radiatorvägen 11, Örebro
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Ellinor Hellberg, ellinor@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-02-07

Vi på (https://www.oddwork.se/join-the-oddwork-family/) är övertygade om att världen skulle bli en bättre plats om alla följde sina drömmar. Att hjälpa talanger nå sina drömmar är därför: vår dröm. Och vi lever för att uppfylla den sju dagar i veckan - 365 dagar om året. Du kan kalla oss för en drömfabrik, eller rätt och slätt: rekryterings- och employer brandingbolag. Vi matchar talanger med nästa karriäräventyr och hjälper företag att skapa än starkare företagskulturer. Vi vet nämligen att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår! Nyfiken och vill veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka  här (https://www.facebook.com/oddwork/), eller ta del av vår företagskultur redan nu genom att hoppa i din supersuit bland flamingos och popcornmaskiner i vårt mobilspel Oddgame. Finns för gratis nedladdning i  (https://itunes.apple.com/se/app/oddgame/id1166199345?mt=8) och  (https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mobilestorytelling.oddgame&hl=sv)!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Ravan
0735005927
Ellinor Hellberg
0732047841
Philip Bendroth
0730361223

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 7 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 42, Göteborg
None

Postadress

Kungsgatan 42
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024