Projektsamordnare/Socialsekreterare

Projektsamordnare/Socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

Ängelholm är landets första agila kommun!
Här tänker vi nytt och vi har därför byggt en unik utvecklings- och serviceorganisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Förutom att vi har huvuduppdrag istället för förvaltningar, är det unika med Ängelholms kommun vårt signalsystem och våra agila arenor.

Vi jobbar med vardagsinnovationer och får saker att hända. Samarbete är en självklar arbetsform för oss och med vårt agila arbetssätt har vi förutsättningarna och förmågan att anpassa oss i ett samhälle som ständigt förändras. Vi lever vår värdegrund: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft.

Ängelholm är dessutom en av Sveriges vackraste platser med kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap och har bästa läget med utomordentliga kommunikationer till resten av Skåne, Sverige och kontinenten.

Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Läs mer på jobb.engelholm.se





ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla en integrerad beroendevård och en sammanhållen vårdkedja?

Individ- och familjeomsorg i Ängelholm ska utveckla kommunens beroendevård och söker nu en projektsamordnare/ socialsekreterare till vår grupp inom Vuxen.

Utredningsenhet, som är en av tre enheterna inom Individ- och familjeomsorg, består av mottagning, myndighetsutövning barn och unga samt vuxna. Inom enheten finns även kommunens HVB och Stödboende .
I din roll som projektsamordnare ska du tillsammans med kollegor utveckla ett arbetssätt som leder till en integrerad och sammanhållen vårdkedja genom en tätare samverkan inom kommunen, regionen, LARO och primärvården för kommuninvånare som befinner sig i riskbruk, missbruk och beroende, har psykisk ohälsa samt samsjuklighet. Du kommer att ha särskilt ansvar för att samordning och struktur i detta utvecklingsarbete.
I din roll som socialsekreterare inom Utredningsenheten Vuxen ska du ansvara för handläggningen av ärenden under hela processen från att utredning inleds tills dess att ärendet avslutas. Arbetet innefattar myndighetsutövning enligt SoL och LVM samt yttranden. Du ska utreda, göra bedömningar av lämpligt bistånd och lämna underlag för beslut samt följa upp beviljade biståndsinsatser. I pilotprojektet ska vi även arbeta med behandlande insatser dvs att för hålla i hela processen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker en nyfiken och engagerad medarbetare med socionomexamen som är intresserad och har erfarenhet av arbete med missbruks- och beroendefrågor. Du ska i ett utvecklingsprojekt driva arbetet tillsammans med kollegor för att identifiera och tydliggöra strukturer för samverkan med andra aktörer samtidigt som du är aktiv i klientarbetet. Målet är skapa en självbärande struktur där arbetet med en integrerad och sammanhållen vårdkedja bärs upp av verksamheten.
Du ska ha erfarenhet av behandlingsarbete och utredningsarbete enligt SoL och LVM för unga vuxna/ vuxna med substansmissbruk och beroende samt dokumentationsvana.
Har du erfarenhet av att arbeta med ASI, HAP, ÅP och CRA är detta meriterande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av behandlingsarbete både i grupp och enskilda samtal.
En stor del av arbetet sker i samverkan med andra aktörer varför du behöver ha lätt för att skapa kontakt och hållbara relationer samt ha en hög samarbetskompetens.
Ett respektfullt och personligt bemötande av klienter såväl som kollegor och samarbetspartners är viktigt i arbetet hos oss.
Då arbetet är komplext behöver du vara stabil som person. Du kommer att arbeta med såväl akut problematik som långvariga insatser vilket innebär att du behöver vara ansvarstagande med en god förmåga att självständigt planera och genomföra arbetet under givna ramar och ha lätt för att anpassa dig till nya situationer i arbetet.
Som projektsamordnare/ socialsekreterare inom Vuxen behöver du ha god förmåga att samordna och driva förändringsprocesser samt dokumentera.
Du ska även ha god kommunikativ- och samarbetsförmåga och arbeta prestigelöst i grupp.

ÖVRIGT
Vi kommer att tillämpa löpande rekrytering.
B-körkort för manuellt växlad bil är ett krav.
Vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
1 år projektanställning.

Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef, Utredningsenheten Marianne Sjunnesson
0431-46 95 47
Biträdande enhetschef, Utredningsenheten Jessica Svensson
0431-46 95 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ängelholms kommun, Utredningsenheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2021
  • Ansök senast: 12 september 2021

Besöksadress

Östravägen 2 Ängelholm
None

Postadress

Ängelholm
Ängelholm, 26280

Liknande jobb


20 december 2024

Socialsekreterare inom vuxen

20 december 2024

20 december 2024

Socialsekreterare till Barn och unga

Socialsekreterare till Barn och unga

19 december 2024