OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren speditör som söker en roll där du får arbeta med spännande produkter och kunder hos ett globalt företag? Nu förstärks avdelningen för projektspedition och vi söker därför en ny projektspeditör till teamet.
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Som projektspeditör är du dedikerad till specifika kundprojekt där du arbetar som delprojektledare med ansvar för transportrelaterade frågor. Varje projekt är unikt och har särskilda förutsättningar vad det gäller leveransvillkor, destination och logistikkoncept. Externa kontakter med bland annat leverantörer, transportagenter och kundrepresentanter förekommer mycket frekvent och är en naturlig del i arbetet, samt även interna kontakter med bland annat projektledare, inköpare och säkerhetsavdelningen.
I arbetsuppgifterna ingår det att upprätta transportstrategi i respektive projekt och transportupphandlingar, där det även ingår att utfärda export/tullhandlingar. Offertförfrågningar, leveransbevakning och transportreklamationer ingår även i rollen som projektspeditör. Denna tjänst kan innebära en del resande och arbete med ständiga förbättringar är en del av vardagen.
Din profil
I rollen som projektspeditör är det bra om du som person drivs av ett omväxlande arbete i en projektverksamhet med högt tempo. Du har god förmåga att strukturera ditt arbete även i pressade situationer. Du är flexibel och bekväm i att organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Rollen kräver även att du har naturlig förståelse för kundrelationer och samverkan med samarbetspartners. Vi söker en lyhörd lagspelare som är rak och tydlig i sin kommunikation. Vi ser även att du är självgående och tar ansvar för att driva dina processer framåt.
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du;
• Du har relevant högskoleutbildning och/eller flerårig kvalificerad erfarenhet inom logistik, import/export.
• Erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor samt avtalsskrivning är starkt meriterande.
• Du kan kommunicera obehindrat på engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper som spanska, tyska eller ryska är en fördel.
• Goda kunskaper i Microsoft Office och SAP är också ett plus.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emma Eriksson, emma.eriksson@skill.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.