Projektstrateg till Locum

Projektstrateg till Locum

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt, i ett fastighetsbolag med verksamhet i ständig utveckling och bidra till samhällsnytta? Nu finns chansen att söka tjänsten som Projektstrateg på Locum.

Vi tror att tjänsten passar dig med bred branscherfarenhet som lockas av att ha möjlighet att arbeta med erfarenhetsutbyte, stödja, utveckla och påverka arbetssätt inom Locum och bygg- och fastighetsbranschen.

Ditt uppdrag
Som projektstrateg ansvarar du för att fånga upp organisationens behov och utveckla byggprojektverksamhetens/projektavdelningens arbetssätt och metoder med syfte att nå en tydlig och samtidigt högre effektivitet i arbetsprocesser och Locums gemensamma arbetssätt. Ditt arbete kommer bestå av att samordna utvecklingsarbete och utredningar, samt löpande ge operativt stöd till byggprojektledare. Att löpande fånga upp behov, förbättra och utveckla Locums projektverksamhet är grundläggande i rollen. Din uppgift kommer även innebära att vara proaktiv, samordna och vidareutveckla aktuellt och framtida behov av digitala verktyg och plattformar inom projektverksamheten.

Som projektstrateg kommer du att vara processledare för delar av byggprojektprocessen och/eller annat ansvarsområde. Du kommer medverka till att samordning och uppföljning av byggprojekten, samt utveckling, implementering av rutiner och verktyg, genomförs på ett strukturerat sätt.

Projektstrategens roll är att stödja och medverka till att skapa bolagsgemensamma förutsättningar för lyckade byggprojekt i gott samarbete och samverkan med framför allt Projektavdelningen men även andra enheter inom Locum.

Huvudsakliga arbetsuppgifter kan bestå av att
- Samordna och vidareutveckla aktuellt och framtida behov av digitala verktyg och plattformar inom projektverksamheten

- Leda processutvecklingsarbete för tilldelad process/rutin.

- Utveckla arbetssätt och metoder samt delta i arbete med Locums övriga processutvecklingsarbete.

- Samordna och leda interna utbildningar

- Sammanställa och analysera rapporter.

- Leda/delta i utvecklingsprojekt på projektavdelningen.

- Stödja projektområdena i byggprocess- och utvecklingsfrågor samt i operativa byggprojektfrågeställningar.

- Omvärldsbevakning.

- Medverka vid framtagande av central rapportering.

- Stödja arbetet med uppföljning och samordning av projekten (bl.a. via projektgenomgångar).

- Samordna/arrangera avdelningsmöten för projektavdelningen.

- Samordna/skriva nyhetsbrev för projektavdelningen.

- Bidra till ett strukturerat erfarenhetsutbyte.

- Representera Locum i branschgemensamma forum.

- Medverka till utveckling inom arbetsområdet och medverka i interna utvecklingsprojekt.

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen som projektstrateg kräver att du är flexibel, självgående och bra på att samarbeta med andra människor. Vi ser att du är lyhörd och bra på att kommunicera, både i små och stora grupper. Du har ett coachande ledarskap och tycker om att få andra att växa. Vidare ser vi att du är en prestigelös person som tycker om att jobba både strategiskt och operativt.

Du har en förmåga att planera väl och hålla överenskommen tidplan. Ditt sätt att organisera och prioritera genomsyras av tydliga målbilder med hög effektivitet. Du har även förmågan att se på frågor ur ett brett perspektiv och förstå långsiktiga konsekvenser och samband. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från roller där du har fått stödja, leda, motivera och skapa föutsättningar för att på ett effektivt sätt nå gemensamma mål.

Kvalifikationskrav
- Universitets- eller högskoleutbildning inom teknik eller motsvarande erfarenhet.

- Längre arbetslivserfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen, gärna i flera olika roller.

- Arbetat med och intresse av utvecklingsarbete.

- Erfarenhet av arbete som projektledare inom fastighetsbranschen.

- Mycket hög kompetens av ett digitaliserat arbetssätt och intresse för framtidens digitalisering.

- Erfarenhet av projektering.

- Mycket goda kunskaper i svenska språket avseende tal och skrift.

- Kunskap om byggherrens roll bl.a. arbetsmiljöansvar.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet från entreprenadföretag/byggentreprenad.

- Erfarenhet från konsultföretag i bygg- och fastighetsbranschen.

- Chefserfarenhet så som exempelvis: projektchef, projektområdeschef, platschef eller

arbetschef

- Utbildningserfarenhet; arrangerat och ansvarat för utbildningar/kurser.

- Erfarenhet av samarbete med eller arbete inom fastighetsförvaltning.

- Arbetat med utvecklingsfrågor och förändringsarbete.

- Arbetat med CAD/BIM.

Övrigt

Kollektivavtal: Ja

Friskvårdsbidrag: 3 000 kr/år

Andra förmåner: Subventionerat SL-kort, subventionerat lunchkort, löneväxling till pension

Befattningen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning inklusive registerkontroll hos Säpo genomförs i slutskedet av rekryteringsprocessen. Här kan du läsa mer om vad detta innebär: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet/registerkontroll-och-sakerhetsklass.html

Om Locum
Locum förvaltar, bygger och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer.

Vi säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.

Locum delar Region Stockholms styrande värderingar som är öppenhet, kompetens, pålitlighet och samverkan.

Locums kultur präglas av gemensamma ledord och värderingar och hos oss finns kompetenta kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Vårt sätt att arbeta och kommunicera med varandra såväl som externa aktörer präglas av prestigelöshet, mod och nyfikenhet.

Om du delar våra värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas hos oss. Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Fastén
08-41 200 304
Sandra Holmqvist
08-41 200 309

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hunter & Tailor AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 18 maj 2022

Besöksadress

Dalslandsvägen 3
None

Postadress

Dalslandsvägen 3
Stockholm, 11858

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Projektledare VA

Projektledare VA

20 december 2024

20 december 2024