OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PROPERTY MANAGER - VOLVO GROUP REAL ESTATE – GÖTEBORG
Är du initiativrik, ansvarstagande och en kreativ person som gillar att driva resultat? Ser du god service och partnerskap som en självklarthet?
Då skall du fortsätta läsa för du kan mycket väl vara den vi letar efter till vårt team!
OM OSS
Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar och anläggningsmaskiner samt marina och industriella motorer under varumärken som Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks, Eicher, SDLG, Terex Trucks, Prevost, Nova Bus, UD Bus, Sunwin Bus och Volvo Penta.
Volvo Group Real Estate är Volvokoncernens fastighetsbolag med fokus på att optimera värdet på Volvokoncernens fastigheter och bidra till koncernens tillväxt. Vi har mandat att förvalta och även utföra alla fastighetsprojekt i Sverige och globalt. Verksamheten inkluderar både fastighetsunderhåll och arbetsplatsservice.
DETTA ÄR DINA NYA KOLLEGOR
Volvo Group Real Estate är indelad i divisioner och funktioner där Division Gothenburg & Campus Lundby är en av dessa. Divisionen driver, utvecklar och ansvarar för fastighetsbeståndet i Göteborg.
Just nu är det en spännande tid inom fordonsutveckling och det händer mycket med ny teknik, elektrifiering, autonoma fordon etc. Stor del av denna utveckling sker i Göteborg och detta ställer stora krav på anpassning och utveckling av vårt fastighetsbestånd inom AB Volvo.
Bland annat pågår utvecklingen av Campus Lundby, vilket kommer att bli en global hub för utveckling av hållbara transportlösningar. Detta kräver stora investeringar, komplexa byggprojekt i teknikintensiva byggnader, samt kontorsmiljöer som ska attrahera de bästa talangerna i branschen.
Vi söker nu en ny Property Manager till vårt team.
Tjänsten är placerad i Lundby och du kommer att ingå i vårt team inom Planning & Operations som ansvarar för planering och förvaltning inom divsionen. Inom divsionen finns även kollegor som arbetar med byggprojektledning, ytoptimering, inhyrda lokaler och flyttar.
DETTA KOMMER DU ATT FÅ JOBBA MED:
Som Property Manager hos oss så ansvarar du för ett fastighetsbestånd och har daglig kontakt med de verksamheter som verkar i lokalerna. Du har budgetansvar och ansvarar för att underhållsplaner tas fram och verkställs. Du är med som kravställare i byggprojekt och koordinerar i olika sammanhang.
Du samarbetar med projektorganisation, driftorganisation samt supportfunktioner och tar ett helhetsansvar för ”ditt” fastighetsbestånd och du håller löpande kontakt med våra kollegor för att förstå nuvarande samt framtida behov.
Vi erbjuder en anställning i en spännande och internationell miljö med kollegor från olika delar av världen med en tydlig prioritet – Safety first!
Utöver detta kommer du även att jobba med:
Aktivt arbeta med förbättring och utveckling av Real Estates leverans
Utföra beställningar av uppdrag i samarbete med både interna som externa kollegor
Säkerställa att tillämpliga direktiv och lagar följs
Finansiell uppföljning och utvärdering av ingångna avtal
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och som gillar att ge god service, trivs att arbeta med människor är självständig, noggrann och med ett gott humör. Vi ser gärna att du visar upp ledaregenskaper samt en god förmåga att samarbeta i olika team.
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning med inriktning mot bygg/fastighet
Minst 5 års relevant yrkeserfarenhet från liknande roller med ett helhetsansvar (både teknisk och ekonomisk) förvaltning inom olika fastighetsbestånd. Erfarenhet från teknikintensiva byggnader är meriterande
Du har stor vana vid att leda bygg-/underhållsprojekt och/eller att vara kravställare i byggprojekt samt ansvara och hålla ihop alla frågor kring ditt fastighetsbestånd
Du är väl insatt i fastighetsägarens ansvar
Erfarenhet av att ta fram underhållsplaner, budget och uppföljning mot budget av fastighetsbestånd
För att vara riktigt framgångsrik i denna position ser vi även gärna att du:
är bra på att kommunicera och återkoppla både internt och ut mot stakeholders
är bra på att skapa och upprätthålla goda relationer med kollegor och kunder
är van vid och trivs med att leda möten eller team
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
VI ERBJUDER DIG:
Du kommer att få möjlighet att arbeta med mycket motiverade och kompetenta kollegor som strävar efter att erbjuda tjänster av hög kvalitet, möta verksamhetens behov samtidigt som vi söker kostnadseffektiva lösningar. Du kommer också att få möjlighet att utvecklas och växa både professionellt och personligt i en serviceinriktad organisation där lagarbete och öppenhet värderas högt.
Vi gillar att lära av varandra och ser gärna att du har ett driv när det gäller kontinuerlig förbättring.
Placeringsort: Göteborg, Sverige
Tjänsteresor: Begränsat
NYFIKEN?
HAR DU NÅGRA FRÅGOR ÄR DU VÄLKOMMEN ATT RINGA MIG!
Slå oss gärna en signal så kan vi prata mer kring vad vi kan erbjuda dig som del av vårt team, vad rollen innebär och hur vi kan jobba vidare tillsammans. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.
Erik Samuelsson, Director Planning & Operation (rekryterande chef), +46 739 026 504
Louise Gillberg, HR Business Partner, +46 31 322 65 10