OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nexer Group söker nu en Property Manager som kommer att ha övergripande ansvar för alla våra kontor, lokaler och fastigheter. Detta är en helt ny roll där du själv får stor möjlighet att utforma arbetet på det sätt som tar oss framåt. Vi söker dig som har erfarenhet från inköp, förhandling och projektledning och som har vana vid att ansvara för lokaler med tillhörande tekniska lösningar. Läs vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag, urval pågår!
Hur ser rollen ut?
I denna roll är du övergripande ansvarig för alla Nexers lokaler, kontor och fastigheter inklusive hyresavtal. Du har ansvar för alla tekniska lösningar, avtal, inköp och du projektleder eventuella ombyggnationer i samråd med lokala kontorsansvariga, samt driver övriga projekt relaterade till våra kontor. Vidare är du ansvarig för kostnadsbesparingsprojekt, rutiner, brandskydd, lokala forum, fellösning av teknik i samråd med tekniker, planering av framtida ytbehov, och du förhandlar våra hyresavtal med fastighetsägarna.
Du samarbetar med lokala First Impression Officers som ansvarar för orternas olika receptioner och du har ett nära samarbete med olika interna chefer. Givetvis ingår även leverantörer och hyresvärdar samt fastighetsförvaltare i dina kontaktytor.
I rollen rapporterar du till vår CFO. Du har även budgetansvar och driver olika forum som rör kontorsutveckling.
Din bakgrund
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av en liknande roll. Du har tidigare arbetat med förhandling, projektledning, inköp och andra frågor relaterat till fastighetsutveckling, och du har ett stort intresse för tekniska lösningar relaterat till kontor och lokaler.
Om du har vana vid att förhandla om hyresavtal, projektleda ombyggnationer, driva kostnadsbesparingsprojekt så är det mycket meriterande.
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande. Excel är ett viktigt arbetsverktyg och det är därför ett krav att behärska det väl.
Som person är du ansvarstagande och har ett sinne för detaljer, och du har en stark problemlösningsförmåga samtidigt som du kan hantera många olika komplexa frågeställningar parallellt. Du prioriterar väl mellan olika arbetsuppgifter och skapar goda relationer internt och externt. Du har ett kostnadsmedvetet förhållningssätt, ett starkt driv att nå resultat och hittar den smartaste lösningen för att nå dit.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Sista ansökningsdag är 14 februari men urval pågår och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Vid frågor går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Albin Ljungquist: albin.ljungquist@nexergroup.com
Hur är Nexer som arbetsgivare?
Inom Nexer finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.
Nexer leder förändringen och strävar hela tiden efter att hitta nya tekniska lösningar. Finns det ett smartare sätt att göra någonting, så hittar vi det. Vi utmanar oss själva varje dag att tänka utanför ramarna och hjälper våra kunder att hela tiden ligga steget före. Tjänster inom digitalisering, IT och R&D ger ökad kundnytta och tillväxt för organisationer både på den svenska och globala marknaden. Vi har också utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien – två gånger.
Vårt stora samhällsengagemang i Star for Life, Mitt Liv, Pink Programming och Kodcentrum ger även dig som medarbetare möjlighet att göra verklig skillnad.
Nexer är entreprenörsdrivet och har över 1500 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige. Nexer är en del av Danir-koncernen och hette tidigare Sigma IT.