Property Manager till Valad i Växjö

Arbetsbeskrivning

Property Manager till Växjö Valad är en fastighetskoncern med mervärde som arbetar med fondhantering, investering, utveckling och investment banking inom fastighetssektorn.Valad finns med bland de 150 toppnoterade företagen på ASX-börsen.Valad har tillhandahållit investerare innovativa produkter och levererat oöverträffade resultat sedan 1995.Valads fondhanteringsverksamhet drar fördel av det goda rykte och den expertis som finns hos dess talangfulla grupp fastighets- och finansexperter.Namnet Valad har skapats av orden "value add", dvs."lägga till värde", och denna filosofi återspeglas i koncernens fokus för total avkastning av dess hanterade medel.Property Management, i dagligt tal teknisk förvaltning, sköter allt som har att göra med teknisk drift och underhåll av våra fastigheter.Kontoret i Växjö förvaltar idag ca 80.000 m2 och har en Asset Manager anställd.Men vi köper ständigt nya fastigheter, och därför söker vi nu en entusiastisk kollega, som precis som vi tycker att tegel, ventilationsanläggningar och garageportar är något av det mest spännande som finns.Förutom i Växjö har Valad i Sverige kontor i Malmö, Göteborg, Linköping och Stockholm.Variation och stort ansvar Du kan förvänta dig en mycket omväxlande vardag, där du får ett stort ansvar och många självständiga uppgifter, däribland: Övergripande ansvara för tilldelade fastigheters drift och underhåll, både ur ett ekonomiskt och tekniskt perspektiv.Ansvara för genomförandet av om- till- och nybyggnationer.Genomförande av hyresgästanpassningar och renoveringsprojekt.Upprätta planer och genomförande av fastigheternas planerade underhåll.Upphandla och teckna avtal med FM entreprenörer.Kontakter med advokater och andra externa samarbetspartners och konsulter.Ansvar för samordning av drift- och underhållsentreprenader tillsammans med Asset Manager.Ansvar för uppföljning, rapportering och prognoser av kostnader för fastigheterna.Erfarenhet Du har en bra yrkesmässig insikt i byggteknik, ev.utifrån en hantverksmässig bakgrund.Härutöver är du troligen utbildad byggnadsingenjör, byggnadskonstruktör eller har någon annan teknisk bakgrund, och på den grunden har du sedan lagt minst 3-5 års relevant erfarenhet, gärna inom drift och underhåll av en större fastighetsportfölj. Som person har du en bra överblick - även när det är stressigt, och du har rykte om dig att vara en god affärsman.Samarbetsförmåga och flexibilitet är framgångskriterier i jobbet, eftersom anställningen innebär kontakt med många människor både internt och externt.God kunskap om MS Office och bra engelska i tal och skrift är ett måste, precis som körkort och egen bil, så att du kan ta dig runt till de olika fastigheterna. Stort engagemang och frihet under ansvar Hos oss tror vi att flexibilitet, stort engagemang och frihet under ansvar ger det bästa sättet att lösa uppgifter samt de bästa medarbetarna.Vi är en välfungerande arbetsplats med bra kollegor och en arbetsmiljö som präglas av en informell umgängeston och sund humor.Vi erbjuder ett heltidsjobb i en spännande och tillväxtorienterad organisation med en konkurrenskraftig lönenivå, bra anställningsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Executive Search Emma Gustavsson
040-630 70 09 +46 703 98 95 27
Lina Kuulme
040-630 70 09 +46 707 13 15 23
Affärskonsult Lina Kuulme
040-630 70 09 +46 707 13 15 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RETENTION GROUP AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 11 april 2008
  • Ansök senast: 11 maj 2008

Postadress

Kansligatan 1
Malmö, 21122

Liknande jobb


7 juni 2024

2 juni 2024