OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PROPERTY project MANAGER,
VOLVO GROUP REAL ESTATE - Köping
Är du en kunnig, ansvarstagande och kreativ person som gillar att leda projekt och nå resultat? Ser du god service och partnerskap som en självklarhet och vill göra skillnad avseende en hållbar fastighetsförvaltning?Vill du vara med och bidra till Volvos och Köpings fortsatta utveckling? Då skall du fortsätta läsa för du kan mycket väl vara den vi letar efter till vårt team!
OM OSS
Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar och anläggningsmaskiner samt marina och industriella motorer under varumärken som Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks, Eicher, SDLG, Terex Trucks, Prevost, Nova Bus, UD Bus, Sunwin Bus och Volvo Penta. Volvo Group Real Estate är Volvokoncernens fastighetsbolag med fokus på att optimera värdet på Volvokoncernens fastigheter och bidra till koncernens tillväxt. Vi förvaltar och utför fastighetsprojekt i Sverige och globalt och verksamheten inkluderar både fastighetsunderhåll och arbetsplatsservice.
Volvo Group Real Estate är en global organisation indelade i divisioner där Köping är en del av region West i Europe Division. Divisionen driver, utvecklar och ansvarar för stora delar av Volvos fastighetsbestånd i både Sverige och Europa.
DETTA ÄR DINA NYA KOLLEGOR
Vi söker nu en Property Project Manager till vårt team av engagerade och härliga medarberbetare i Köping och region West. Här arbetar vi som en sann business partner och vårt mål är att skapa arbetsmiljöer där människor trivs och utvecklas, varje dag.
Tjänsten är placerad i Köping och du kommer att rapportera till Director Region West inom Europe Division. Du kommer att arbeta nära dina kollegor inom förvaltning och projektledning på Real Estate, men också nära våra kollegor på Volvo Group Trucks Operations i Köping.
DETTA KOMMER DU ATT FÅ JOBBA MED
Som Property Project Manager ansvarar du för ett antal nybyggnads-, tillbyggnads eller ombyggnadsprojekt på Volvos site i Köping. Antingen som en del i ett team eller som projektägare. Du tillsätter resurser inom projektorganisationen och hanterar inköp av konsulttjänster. Du ansvarar för att ta fram kostnads- och projektkalkyler samt hanterar framtagande av förstudie och kalkyler till projektering, genomförande och uppföljning. Du ansvarar för tid, teknik, lagkrav, miljö, energi, ekonomi och kundrelationen kopplat till din roll samt säkerställer uppföljning av konsulter och entreprenörer.
Du är en del av teamet som ansvarar för den strategiska planeringen och förvaltningen av våra fastighetstillgångar i regionen. Du tar fram underhållsplaner- och projekt, ser till att dessa verkställs och har budgetansvar. Du deltar som kravställare i projekt och samarbetar med driftorganisationen samt supportfunktioner samtidigt som du håller löpande kontakt med olika verksamheter för att förstå nuvarande samt framtida behov av utveckling. Allt för att på så sätt bidra till den långsiktiga tekniska förvaltningen.
I rollen initierar och driver du även egna underhålls- och/eller energioptimeringsprojekt. Du är nyfiken och mån om att hitta lösningar för en mer hållbar fastighetsförvaltning.
Utöver detta kommer du även att jobba med:
Aktivt arbeta med förbättring och utveckling av Real Estates leverans
Utföra beställningar av uppdrag i samarbete med både interna som externa kollegor
Säkerställa att tillämpliga direktiv, myndighetskrav och lagar följs
Finansiell uppföljning och utvärdering av ingångna avtal
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har kunskap och bred erfarenhet av fastighetsförvaltning och projektledning inom fastighetsbranschen. Du inser vikten av god planering, men kan också agera snabbt när det behövs. Du gillar att ge god service, är noggrann, ansvarsfull, har en förmåga att samarbeta tvärfunktionellt i olika team men också självständigt, och har ett gott humör.
Kvalifikationer:
Civilingenjörsutbildning, högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande
Minst 5 års relevant yrkeserfarenhet från liknande roller inom projektledning och fastighetsförvaltning
Du har vana vid att leda, vara beställare och kravställare i om- eller nybyggnadsprojekt när det gäller bygg, VVS, el och andra tekniska installationer. Erfarenhet av industrifastigheter och/eller tekniskt komplicerade installationer är meriterande
Goda kunskaper i AB/ABT och ABK samt bevandrad i Plan- och bygglagen och BBR.
För att vara riktigt framgångsrik i denna position ser vi även gärna att du:
är strukturerad i ditt arbetssätt, gillar att planera och är van vid att dokumentera det du gör
är bra på att kommunicera, skapa och upprätthålla goda relationer med kollegor och kunder
är van vid att driva frågor, leda möten och team
har förmågan att ta utreda och återkomma med lösningsförslag
har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift
VI ERBJUDER DIG
Du kommer att få möjlighet att arbeta med mycket erfarna, motiverade och kompetenta kollegor som strävar efter att erbjuda tjänster av hög kvalitet, möta verksamhetens behov i en innovativ bransch, samtidigt som vi söker kostnadseffektiva lösningar. Du kommer också att få möjlighet att utvecklas och växa både professionellt och personligt i en serviceinriktad organisation där lagarbete och öppenhet värderas högt.
Placeringsort: Köping, Sverige
Tjänsteresor: Begränsat
Har vi väckt ditt intresse?
Slå oss gärna en signal så kan vi prata mer kring vad vi kan erbjuda dig som del av vårt team och vad rollen innebär. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande.
Anställande chef: Anders Nilsson, Director Region West, +46 790 624 031
Sista ansökningsdag : 2021-08-31