Proposal Manager till ledande nordiskt vård- och omsorgsbolag

Arbetsbeskrivning

Är du den vi söker?
För kunds räkning söker vi nu en Proposal Manager till ett av nordens ledande vård- och omsorgsbolag. Du blir en mycket viktig del av företagets fortsatta tillväxt.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Proposal Manager arbetar du centralt med att driva processen kring upphandlingar mot såväl befintliga som nya kunder med att ta fram branschens proffsigaste offerter. Till din hjälp har du verksamhetsansvariga och ett team som arbetar med kalkyl för respektive affär. Arbetet sker mot deadlines och din roll är att fungera som spindeln i nätet. Du koordinerar, prioriterar och arbetar för att skänka ett lugn i stressade situationer.

I korthet innebär rollen att du:
• Äger framtagandet samt hanteringen av all dokumentation.
• Tar fram huvudbudskap och skriver texter.
• Ger feedback på presentationsupplägg och framförande.

Din profil
För att lyckas i rollen bör man som person vara mycket kommunikativ och ha ett konsultativt bemötande. Viktigt att man är intresserad av att arbeta administrativt och hantera svenska språket i såväl tal som i skrift. Tempot kan ibland vara mycket högt samtidigt som personen behöver ha fokus på detaljerna. I rollen behöver man vara en bra lagspelare, men även ha förmågan att arbeta självständigt. Vi ser gärna att man har erfarenhet av en närliggande branscher och arbetat mot kommunalverksamhet.

Bolaget är inne i en förändringsfas vilket gör att personen i fråga måste kunna höja blicken och vara snabb i tanken. Erfarenheter av brett anbuds-arbete är ett krav samt en akademisk examen inom ekonomi, juridik eller motsvarande. Utöver detta ser vi att personen ska vara strukturerad och intresserad av att följa upp aktiviteter genom ständig förbättring. Eftersom funktionen är central kommer personen behöva vara prestigelös och med ett brinnande intresse för människor.

Om företaget
Nordiskt privatägt bolag inom äldreomsorg som driver sin verksamhet både på entreprenad och i egen regi.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Du kommer att vara stationerad på fint kontoret norr om Stockholm city. Resor kan förekomma i tjänsten. Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kontakta Jens Ölander, jens.olander@inhouse.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 maj 2017

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Anbudsansvarig

Anbudsansvarig

20 november 2024

Capture Manager Buildings

Capture Manager Buildings

14 november 2024

13 november 2024

Auxiliary Systems Tender Lead

Auxiliary Systems Tender Lead

8 november 2024