OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du kommunikativ och noggrann lagspelare med erfarenhet inom inköp som lockas av en drivande roll med mycket ansvar? Vill du dessutom bli en del av en öppen och internationell miljö på ett innovativt bolag som arbetar med elektromobilitet? Varmt välkommen att skicka in din ansökan till tjänsten som Strategisk Inköpare redan idag!
OM TJÄNSTEN:
Som Prototypinköpare kommer du att ingå i ett mindre team bestående av erfarna kollegor med varierande bakgrund och kompetensområden. I rollen kommer du att ansvara för att anskaffa och köpa test- och prototypmaterial för prototyp och produktbyggen. Vidare kommer du att arbeta operativt med att hantera det kommersiella gränssnittet mot leverantörer samt aktivt jobba för att kostnads- och leveransmål ska uppnås. Som Prototypinköpare kommer du att ha daglig kontakt med projektteam och designers för att säkerställa att prototypmaterial till projekten levereras i tid.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Hantera inköp av testmaterial och prototypkomponenter.
Upphandling av testmaterial från bolagets interna produktionsenheter.
Säkerställa att prototypbeställningar uppfylls avseende leveransdatum genom proaktiv uppföljning.
Uppdatera nya leveransbekräftelser och kommentarer samt se till att viktiga intressenter är informerade.
Koordinera och boka transporter vid behov.
Övervaka leveransprecision och sätta upp handlingsplaner för lågpresterande leverantörer.
VI SÖKER DIG SOM:
Har en civilingenjörsexamen inom Supply Chain Management, Inköp eller likvärdigt område.
Har grundläggande tekniskt kunnande samt god systemvana.
Kommunicerar på svenska och engelska flytande i både tal och skrift då språken kommuniceras i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du:
Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Har tidigare arbetslivserfarenhet från teknik- eller industrisektorn.
Vi tror att för att lyckas i rollen har du ett kommersiellt och tekniskt intresse samt har en fallenhet för relationer. Du är driven och öppen för nya idéer samt ha goda sociala färdigheter. Vi söker dig som är van vid att ta kontakt och skapa nätverk, både internt och externt. Vi ser gärna att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Det är också viktigt att vara en lagspelare då det finns ett tätt samarbete med många olika funktioner internt så som andra inköpare, kvalitetsfunktioner, planering, projektledare m.m. För att lyckas i tjänsten krävs en vilja att lösa problem och jobba proaktivt med att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med dina kollegor.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: Omgående alternativt enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Marta Laszewska.
Lön: Fast månadslön, marknadsmässig.
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?