Provsamordnare till Campus Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Under 2021 har LU Service byggt upp en verksamhet med ansvar för genomförande av salsprov vid Campus Helsingborg.

Verksamhetens uppgift är att ansvara för förberedelser, genomförande, samordning och uppföljning av salsprov, inklusive hantering av nödvändiga anpassningar som följer av beslut om rätt till pedagogiskt stöd. Vi kommer nu att permanenta verksamheten. Du kommer att inneha en nyckelfunktion för studenter och medarbetare vid Campus Helsingborg.

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att
• samordna och utveckla provhanteringsverksamheten
• utveckla arbetssätt och rutiner för att samordningen av provhanteringen ska fungera optimalt
• rekrytera, utbilda och samordna provvärdar
• arbeta i universitetets lönesystem Primula
• optimera provtillfällena
• förbereda pappersprov och digitala prov i samarbete med institutionerna
• säkerställa en rättssäker, stabil och tillförlitlig hantering av proven
• administrera studenternas provanmälningar
• hantera datorer och programvaror för digitalt tentamensverktyg och anpassad examen
• utföra enklare support av datorer, digitalt tentamensverktyg och IT i samband med digitala provtillfällen
• vid behov övervaka salsproven
• utföra praktiskt och logistiskt arbete så som packning av material och iordningställande av provsalar.
• Uppdatera informationen på hemsidan i programmet TYPO3

Samarbetspartners är lokalbokare och utbildningsadministratörer på de olika institutionerna

Kvalifikationer

Du har

- studerat på högskola/universitet och har erfarenhet för provprocessen
- mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska
- mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt på engelska
- erfarenhet av samordning och rekrytering eftersom det finns med i arbetsuppgifterna
- mycket god datorvana och då i synnerhet - o goda kunskaper i Excel eller liknande kalkyleringsprogram
- o erfarenhet och goda kunskaper av att arbeta i administrativa system och digitala stödsystem
- o Erfarenhet av hemsideprogrammet TYPO3



För att vara lämplig för tjänsten krävs att du har god förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara bra på att samarbeta. Du måste också vara noggrann, strukturerad och serviceinriktad.

Vi fäster vikt vid personliga egenskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av

- digitala tentamensverktyg, som t.ex. Inspera
- Primula, TimeEdit, hemsideprogrammet TYPO3
- administrativt arbete på högskola/universitet eller annan myndighet.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

LU Service är en sektion inom universitetets gemensamma förvaltning och erbjuder såväl tjänster som produkter till universitetets verksamheter. LU Service består av sex avdelningar som arbetar med bl.a. lokalvård, vaktmästeri, reception, tryckeri, post, parkering, universitetsbutik, konferens och bostäder. LU Service har ca 270 medarbetare.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Zoran Ivic,Driftledare
046-222 43 14
Zoran Ivic
046-222 00 00
Eva Wendel
+46462227090
Liselott Olsson
+46462223862
Zoran Ivic
046-222 43 14
Ulrika Verngren
+46462228431

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb


4 november 2024

Administratör

Administratör

4 november 2024

Administratör till Ängaboskolan

Administratör till Ängaboskolan

1 november 2024