Provvärd vid Campus Helsingborg

Provvärd vid Campus Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen
Provvärd (tentavakt) sökes! Provorganisationen Campus Helsingborg arbetar huvudsakligen med planering och genomförande av examinationer som kräver övervakning och vi har som mål att genomföra examinationer med hög kvalitet och rättssäkerhet.

Vi söker nu en medarbetare på 50%

Vi erbjuder

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Denna annons vänder sig till dig som omfattas av den arbetsmarknadspolitiska åtgärden nystartsjobb.

Som provvärd har du stor betydelse för studenterna under examination, därför söker vi dig som kan skapa en lugn och trygg examinationsmiljö och samtidigt ser till att genomförandet sker på ett rättssäkert sätt. Under ett arbetspass ansvarar du för att hanteringen av examinationsmaterial och rutiner utförs enligt regelverk. Du håller god servicenivå till studenter och kollegor, samt övervakar examinationen i syfte att motverka fusk. Största delen av passen består av övervakning, där det är viktigt att behålla uppmärksamheten och våga agera om en situation uppstår. Som provvärd har du många självständiga moment och ansvar, samtidigt som vi arbetar i ett team. Samarbete och kommunikation är därför av största vikt. 

Exempel på arbetsmoment i sal är;

- placera studenter
- läsa upp reglerna under provtillfället (på svenska och engelska)
- dela ut och samla in skrivmaterial, alt hjälpa dem med digital inloggning på dator
- genomföra legitimationskontroll
- hålla ordning i salen, för att ge studenterna förutsättningar att genomföra examinationen enligt högskolans regelverk och riktlinjer.

En viss provsamordning ingår också i tjänsten, förberedande och avslutande arbete vid provtillfälle. Här är det extra viktigt med de administrativa kunskaperna, att upprätta listor och dubbelkolla information.

Utöver kraven ovan kommer vi, vid urval och inför beslut om anställning, särskilt beakta om den sökande omfattas av en arbetsmarknadspolitisk åtgärd. I den här rekryteringen samarbetar vi med Arbetsförmedlingen. Vänd dig till din handläggare på Arbetsförmedlingen om du är intresserad av att söka detta arbete.

Kvalifikationer
Du som söker ska vara minst 18 år. För att passa i rollen som provvärd bör du ha erfarenhet av administrativt arbete och i att instruera. Du är en lagspelare som är proaktiv i ditt agerande, samt noggrann och effektiv. Då du i rollen som provvärd kommer att ha kontakt med ett stort antal studenter lägger vi ett stort värde vid ett gott och professionellt bemötande . Du får aldrig diskriminera, kränka eller särbehandla någon student Vi ser gärna att du har avslutad gymnasial utbildning. Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.

Krav för anställningen är:

- Goda IT-kunskaper och datorkunskap, både mac & pc
- Administrativ kunskap
- Officepaketet
- Pratar flytande svenska och god engelska
- Kan obehindrat stå/gå, upp till 5h i sal
- Följer instruktioner och regelverk
- Erfarenhet av arbete i skol/universitetsmiljö.
- Erfarenhet av digitala verktyg, såsom Zoom, Inspera

Vi söker dig som kan jobba i skiftande grad och det innebär att du ska kunna ta uppdrag både förmiddagar, eftermiddagar, kvällar och helger. Periodvis är det högt tryck på tentamensverksamheten och därmed hög efterfrågan på dina tjänster.

Meriterande för anställningen är:

- Kunskaper om projektsamordning

Personlig profil

- De centrala orden för din person är serviceinriktad, ansvarstagande och självgående
- Du är en förtroendeingivande, positiv lagspelare med god samarbetsförmåga
- Du behöver också vara proaktiv och initiativtagande i ditt agerande, samtidigt som du inte drar dig för att säga ifrån om så skulle behövas
- Du har förmågan att vara uppmärksam och noggrann samt våga uppmana andra att följa regler och anvisningar om så behövs
- Du är effektiv i genomförandet av dina uppgifter

Övrigt
Anställningen är tillsvidare med omfattningen 50 procent med tillträde den 2/1 2024 eller enligt överenskommelse. Eventuellt kommer provanställning att tillämpas.

Så här söker du
Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska/bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska/bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.)

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

LU Service är en sektion inom universitetets gemensamma förvaltning och erbjuder såväl tjänster som produkter till universitetets verksamheter. LU Service består av sex avdelningar som arbetar med bl.a. lokalvård, vaktmästeri, reception, tryckeri, post, parkering, universitetsbutik, konferens och bostäder. LU Service har ca 270 medarbetare.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Zoran Ivic,Driftledare
046-222 43 14
Zoran Ivic
046-222 00 00
Eva Wendel
+46462227090
Liselott Olsson
+46462223862
Zoran Ivic
046-222 43 14
Ulrika Verngren
+46462228431

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024