OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land.
Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!Utöver en korrekt löpande redovisning, bokslut och inrapportering till staten ansvarar ekonomienheten även för kassa, tidredovisning samt systemadministration/-förvaltning (för ekonomisystem). Tjänsten är placerad i Stockholm, du kommer att tillhöra Ekonomienheten, Finans- och Ekonomiavdelningen.
Vi söker dig som är i början av din ekonomkarriär och som vill fortsätta utveckla dina kunskaper inom kassa-, kund- och leverantörsreskontra.
Vill du vara med och utveckla vår ekonomifunktion till nästa nivå? Då är det dig vi söker!
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer i huvudsak att bestå av ärendehantering kopplade till kassafunktionen för design, varumärke och patent, samt löpande redovisning samt kontoavstämningar inom kund- och leverantörsreskontra. Arbetet innebär hantering/registrering i flera system, skriftlig och muntlig kontakt med svenska och utländska kunder samt, bevaka och hålla tidsfrister, vara kontaktperson mellan handläggare och kund.
I arbetsuppgifterna ingår också:
• handläggning och registrering av inbetalningar och återbetalningar inom kassafunktionen
• sedvanliga arbetsuppgifter inom kund- och leverantörsreskontra
• debitering och avstämning av depositionskonton (flera kunder/ombud har depositionskonto hos PRV)
• hantering av reseräkningar och utlägg
• support till verksamheten i ekonomiska frågor
• att kontinuerligt och aktivt bidra i utvecklings- och förbättringsarbete gällande rutiner och processer
• övrigt förekommande uppgifter inom ekonomi
Arbetet innebär många kontakter med kunder och nära samarbete med kollegor på Ekonomienheten samt andra kollegor i organisationen. På enheten finns en strävan att arbeta brett och du bör därför vara intresserad av annat ekonomiarbete.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Du ska ha praktiserat inom någon av områdena kassa, kund- eller leverantörsreskontra.
Du är bekväm med att arbeta i flera olika system. Vi ser att du har goda kunskaper inom officepaketet, framför allt i Word och Excel. Du ska kunna uttrycka dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du arbetat i ERP (UBW Agresso) samt Visma Proceedo.
Du är en positiv och flexibel person som gillar att ge service. Du har god känsla för siffror samt är både snabb och noggrann. Att hålla deadlines samt nå uppsatta mål anser du är en självklarhet. Eftersom du har många kontakter i och utanför organisationen behöver du vara kundorienterad, serviceinriktad och förtroendeingivande.
Då vi arbetar med ständiga förbättringar behöver du gilla förändringar och ha förmåga att se möjligheter och vara lösningsfokuserad. Du förväntas kunna initiera och driva frågor från start till mål. Därför behöver du även vara ansvarsfull, lyhörd och bra på att samarbeta. Du behöver vara prestigelös när det kommer till arbetsuppgifter, dvs. ha förmåga att snabbt ställa om och hjälpa kollegor vid förändrade förutsättningar eller vid arbetstoppar.
Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper.
PRV erbjuder
Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och självständigt arbete där du är med och stärker landets innovationsförmåga. Vi lovar också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler i centrala Stockholm.
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar sex månaders provanställning.
Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/. På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb. PRV:s värdegrunds ledord är Omvärldsfokus, Framåtanda och Engagemang.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 20 januari 2023.
Du ansöker direkt via vår hemsida prv.se/jobb.
För mer information är du välkommen att kontakta enhetschef Mari Fjällborg. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Petter Svensson. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.