OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land.
Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!
Vill du vara med och utveckla vår ekonomifunktion till nästa nivå? Då är det dig vi söker!
En av våra kollegor kommer gå vidare till nya utmaningar och vi söker därför en ny kollega för arbete med redovisning, bokslut och rapportering samt systemförvaltning/-administration av ekonomirelaterade system.
Tjänsten är placerad i Stockholm eller Söderhamn beroende på var du bor. Du kommer att tillhöra Finans- och ekonomiavdelningen, Ekonomienheten, och bli en av tolv kollegor.
Utöver en korrekt löpande redovisning, bokslut och inrapportering till staten ansvarar ekonomienheten även för kassa, uppdragsadministration, tidredovisning samt systemadministration/-förvaltning (för ekonomisystem).
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer i huvudsak att bestå av redovisning, bokslut, kontoavstämningar, rapportering till staten samt systemförvaltning/-administration av diverse ekonomirelaterade system.
Arbetsuppgifter:
• Löpande ekonomiarbete; anläggningsredovisning, löner och pensioner, skatt,
moms m m
• Finansiering; anslag, avgifter, uppdrag och lån
• Bokslut, rapportering till staten, årsredovisning
• Kontakt med revisorer, myndigheter, banker m m
• Systemförvaltning/-administration Unit4 ERP (UBW Agresso), Visma Proceedo m m
• Utbildning av nya användare
• Support till verksamheten i ekonomiska och systemrelaterade frågor
• Kontinuerligt och aktivt utvecklings- och förbättringsarbete gällande rutiner, system och processer
• Övrigt förekommande uppgifter inom redovisning och systemförvaltning
Arbetet innebär många kontakter både internt och externt varför du behöver kunna förmedla information om ekonomi och redovisning även till personer som inte vanligtvis arbetar med ekonomifrågor.
Arbetsuppgifterna kräver att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.
I systemförvaltningen ingår att vara verksamhetens expertstöd för systemen, arbeta med befintliga och nya integrationer, felhantering, ärendehantering, arbeta med löpande underhåll och registervård i systemet, samverka och samarbeta internt och externt.
På enheten finns en strävan att arbeta brett och du bör därför vara intresserad av samtliga arbetsuppgifter inom enheten.
Vem är du?
Vi söker dig som lägst har gymnasieutbildning, eller motsvarande, med ekonomisk inriktning, samt ett par års erfarenhet av redovisning, bokslut och kontoavstämningar.
För att lyckas bäst i rollen bör du ha erfarenhet från självständigt ekonomiarbete inom redovisning, bokslut och rapportering, men det är inget krav.
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från ekonomiadministrativt arbete inom staten, samt kunskaper om det regelverk som gäller för staten inom ekonomiadministration.
Då du även kommer att arbeta med systemförvaltning är det starkt meriterande om du har erfarenhet av detta, och dessutom har arbetat i Unit4 ERP (UBW Agresso) samt Visma Proceedo.
Du är bekväm med att arbeta i flera olika system. Vidare ser vi även att du har stor datavana och goda kunskaper i officepaketet, framför allt i Excel och Word.
Du är en positiv och flexibel person som gillar att ge service. Du har god känsla för siffror samt är både snabb och noggrann. Att hålla deadlines samt nå uppsatta mål anser du är en självklarhet. Eftersom du har många kontakter i och utanför organisationen behöver du vara kundorienterad, serviceinriktad och förtroendeingivande.
Då vi arbetar med ständiga förbättringar behöver du gilla förändringar och ha förmåga att se möjligheter och lösningar. Du förväntas kunna initiera och driva frågor från start till mål. Därför behöver du även vara ansvarsfull, lyhörd och bra på att samarbeta. Du behöver vara prestigelös när det kommer till arbetsuppgifter, dvs. ha förmåga att snabbt ställa om och hjälpa kollegor vid förändrade förutsättningar eller vid arbetstoppar.
Du ska kunna uttrycka dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Givetvis delar du våra värderingar: omvärldsfokus, framåtanda och engagemang!
PRV erbjuder
Förutom ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler! Placering i Stockholm eller Söderhamn, resor mellan orterna förekommer i tjänsten.
Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/
På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 31 augusti 2022.
Du ansöker direkt via vår webbplats.
För mer information är du välkommen att kontakta enhetschef Mari Fjällborg Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Linda Waltari. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås via vår växel på telefon 08-782 28 00.
(Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringkanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.)