OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land.
Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!
Till formaliaenheten på Patentavdelningen söker PRV nu handläggare. På enheten arbetar ca 20 personer med formell handläggning i nationella och internationella ansökningar, diarieföring, dokumentationshantering samt kundsupport. Enheten jobbar i flera skeden av patentprocessen och vi har både interna och externa kontakter dagligen.
Arbetsuppgifter
Som formaliahandläggare kommer du främst att arbeta med den formella handläggningen av patentansökningar, administration och diarieföring. Arbetet med den formella handläggningen är av administrativ karaktär vilket innebär att du självständigt granskar, bedömer och fattar beslut utifrån lagstiftningen inom området. Arbetet är varierat och består av många olika moment och kontrollfunktioner där man använder flera olika IT-system. Du måste trivas med snabb handläggning då genomströmningen av ärenden är stor.
Vem är du?
Vi söker dig med gymnasieexamen och som har minst 2 - 3 års erfarenhet av handläggning med beslutsfattande samt erfarenhet av diarieföring eller liknande arbete. Du ska ha god vana av att arbeta i Microsoft Officepaketet samt ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du resultatorienterad och noggrann. Du har god samarbets- och initiativförmåga. Vi tar för givet att du tycker det är roligt med att organisera och strukturera ditt arbete. Du är flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya system och är en god kommunikatör både muntligt och skriftligt. Det är viktigt att du har erfarenhet av att fatta egna beslut i dina tidigare anställningar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning inom offentlig förvaltning med tyngdpunkten på administrativ karaktär.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Givetvis delar du PRV:s värderingar: omvärldsfokus, framåtanda och engagemang.
PRV erbjuder
Förutom att erbjuda ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler i centrala Stockholm.
Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/
På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 2021-03-31.
Du ansöker direkt via vår webbplats.
För mer information är du välkommen att kontakta Kerstin Brinkman, chef för formaliaenheten. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Petter Svensson. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringkanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.