OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land.
Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!
Till allmänjuridiska avdelningen söker PRV nu en huvudregistrator. Vid avdelningen arbetar sju personer med att ge stöd till myndighetens alla avdelningar och funktioner när det gäller förvaltningsrätt, avtals- och upphandlingsfrågor och annan allmän juridik samt arkiv. Därtill har avdelningen några egna funktioner som tillsyn inom upphovsrättsområdet och PRV:s dataskyddsombud.
Arbetsuppgifter
Som huvudregistrator kommer du arbeta med att diarieföra PRV:s allmänna handlingar (ej kärnverksamheten), samt arkivering av avslutade diarieförda ärenden. Du kommer ha ett övergripande ansvar för diarie- och dossiéplan utifrån fastställd arkivbildningsplan, du ansvar också för utlämnande av aktuella allmänna handlingar, inklusive bedömningen av när ett ärende behöver lämnas över till jurist.
Du kommer också att ge råd och stöd till handläggare i organisationen i frågor gällande registrering av ärenden. I rollen som huvudregistrator kommer du också att hålla utbildningar för handläggare i frågor gällande diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar.
Du kommer arbeta tillsammans med en rad kollegor som har till uppgift att vara backup till huvudregistratorn, samt ha ett nära samarbete med PRV:s arkivarie, arkivassistent samt GD-assistent. Du kan också komma att arbeta med närliggande administrativa uppgifter, som exempelvis att stötta sakavdelningarnas registratorer eller handläggare.
Kontinuerlig kvalitetskontroll och utveckling av diarieföringssystemet ingår också i rollen, liksom att delta i nätverksträffar för registratorer.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och har erfarenhet av att ha arbetat vid myndighet eller annan offentlig verksamhet.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har också god vana av att använda förekommande datorprogram; MS-produkter, webbläsare, databaser och diarieföringsprogram.
Det är meriterande om du har eftergymnasial registratorsutbildning, utbildning/kurs i förvaltningsrätt, offentlighets- och sekretesslagen. Det är också meriterande om du tidigare arbetat som registrator inom offentlig verksamhet. Har erfarenhet av/har deltagit i utveckling av nytt IT-stöd, databaser, programvara. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete/arbetat med processkartläggning.
Som person är du ordningsam och har mycket god förmåga att prioritera. Vi ser gärna att du har god förmåga att ta egna initiativ, har gott omdöme och är ansvarstagande och är kundorienterad.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Givetvis delar du våra värderingar: omvärldsfokus, framåtanda och engagemang!
PRV erbjuder
Förutom att erbjuda ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler i centrala Stockholm eller Söderhamn.
Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/
På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb
Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning, heltid.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 13 november 2020.
Du ansöker direkt via vår webbplats.
För mer information är du välkommen att kontakta avdelningschef Magnus Ahlgren. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Linda Waltari. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås via vår växel på telefon 08-782 28 00.
(Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringkanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.)