OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land.
Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!Till kundsupporten för patent på Patentavdelningen söker PRV nu en medarbetare på 30%. Kundsupporten på patent bemannas delvis av handläggare på patentavdelningen som ett sidouppdrag till deras ordinarie handläggningsarbete och delvis av några som arbetar en större del av sin tid i kundsupporten.
Arbetsuppgifter
Vill du arbeta med service och hjälpa kunder med frågor om främst patent, men även generella kringliggande frågor om immaterialrätt? Kundsupporten är vårt ansikte utåt som ansvarar för att PRV:s kunder får den hjälp de efterfrågar och känner sig väl bemötta.
Som kundsupportmedarbetare inom patentområdet har du en viktig roll i verksamheten och du arbetar bland annat med att:
• informera om frågor rörande patentsystemet
• informera allmänt om immaterialrätt
• informera om PRV:s olika skyddsformer och skillnaden mellan dessa
• informera om vår hemsida och våra olika verksamheter
• identifiera och leda kunder till rätt instans internt på PRV och även till andra myndigheter
• administrera utskick av broschyrer, övriga handlingar och information om handläggningstider och avgifter
• ta emot kunder och besökare i receptionen
Vem är du?
Du ska ha fullgjord gymnasieutbildning, mångårig erfarenhet av arbete i kundsupport med patentfrågor, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, i såväl svenska som engelska samt ha varit handledare och utbildare för nya medarbetare för kundsupportarbete.
Du ska även ha vana från att arbeta med telefon och olika IT-verktyg, goda kunskaper i MS Office och gedigna kunskaper inom patentområdet.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete vid statlig myndighet, samt om du behärskar franska/tyska.
För att lyckas i denna roll ser vi att du är positiv, flexibel, självgående och serviceinriktad. Du är van vid att hantera mycket information och är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du trivs med att arbeta i en grupp och har ett genuint intresse av människor och kundservice. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
PRV erbjuder
Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och självständigt arbete där du är med och stärker landets innovationsförmåga. Vi lovar också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler i centrala Stockholm.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30% och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/. På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb. PRV:s värdegrunds ledord är Omvärldsfokus, Framåtanda och Engagemang.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 2023-06-11.
Du ansöker direkt via vår hemsida prv.se/jobb.
För mer information är du välkommen att kontakta Kerstin Brinkman, chef för Formaliaenheten. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Petter Svensson. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.