OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land.
Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!
Till enheten för verksamhetsutveckling på avdelningen för digitalisering och utveckling söker PRV nu verksamhetsutvecklare. Vid enheten är vi flera personer som skapar en modern och attraktiv myndighet, med goda förutsättningar för en effektivare, smartare och öppnare verksamhet vilket stödjer innovationer till nytta för både interna och externa intressenter.
På enheten för verksamhetsutveckling ansvarar vi för att driva dagliga frågor såsom systemförvaltning, processledning och projektledning. Vi arbetar också med att driva en förflyttning till nya mer Agila arbetssätt där vi ska öka vårt bidrag i alla aspekter av verksamhetsutveckling (strategi, struktur och kultur).
Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbetar du i olika tvärfunktionella team tillsammans med resten av avdelningen för digitalisering och utveckling samt PRV:s övriga verksamheter. Arbetet är mångfacetterat och består i att t. ex driva, utreda uppkomna behov; beskriva dessa i nära samarbete med teamet, beställare och användare.
Du ska stödja systemutvecklare i arbetet med att bygga och leverera det som beställts av verksamheten. Vidare kommer du att arbeta med processkartläggningar och krav på systemstöd samt med att stödja verksamheten i arbetet med att testa och implementera det som utvecklats. Du kommer även fungera som ett metodstöd i olika verksamhetsutvecklingsansatser. Arbetet är varierande och sker både i arbetsgrupp och som ensamarbete.
Vem är du?
Vi söker dig som har för oss relevant universitets- eller högskoleutbildning, inom t.ex. systemvetenskap eller industriell ekonomi, eller motsvarande.
Du har arbetat utifrån agila ramverk som SAFE eller SCRUM i rollen som SM eller PO. Du har tidigare arbetet med olika perspektiv av verksamhetsutveckling, såsom ex processkartläggning, systemförvaltning/utveckling, projektledning, krav- eller testarbete. Det är meriterande om du har jobbat med organisationsutveckling, strategiutveckling och förändringsledning.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Arbetet ställer stora krav på samarbetsförmåga, engagemang och ansvarstagande. Vidare ser vi att du är lösnings- och kundfokuserad, är självgående samt har lätt att kommunicera. Du har förmåga att vara lyhörd och lyssna in de frågeställningar som kommer in från verksamheten och utifrån dessa formulera en problembild och ett uppdrag för verksamheten. Andra värdefulla egenskaper är att du kan se till helheten och vid behov även dyka ner i detaljer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
PRV erbjuder
Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och självständigt arbete där du är med och stärker landets innovationsförmåga. Vi lovar också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler i centrala Stockholm eller i Söderhamn.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/. På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb. PRV:s värdegrunds ledord är Omvärldsfokus, Framåtanda och Engagemang.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan innehållande ett personligt brev samt CV senast den 2023-01-09.
Du ansöker direkt via vår webbplats.
För mer information är du välkommen att kontakta enhetschef Richard Simmons. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Petter Svensson. Fackliga representanter är Carolina Gomez Lagerlöf (Saco-S) eller Monika Nowicka (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås via vår växel på telefon 08-782 28 00.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.