OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Tjänsten innebär att arbeta såväl i Boendestödet som på Öppna mötesplatsen med brukare/besökare inom Socialpsykiatrin.
- Det innebär att du arbetar ensam med besök med eller hos brukare såväl som arbete på den Öppna mötesplatsen
- Daglig dokumentation krävs på Boendestödet.
- Starta upp nya beslut med kontakt med både anhöriga, biståndshandläggare och övriga personer som kan vara inblandade.
- Kontaktmannaskap med brukare inom Boendestödet. Vilket innebär ansvar för att besluten efterlevs. Du planerar och hanterar besök för att få det bästa för varje brukare.
- På den Öppna mötesplatsen har du en del i att planera aktiviteter och möta besökare.
Utbildning och erfarenhet
Du behöver vara Socialpedagog med inriktning socialpsykiatri eller Behandlingspedagog med inriktning på socialpsykiatri eller Undersköterska med inriktning psykiatri alternativt Socionom med inriktning socialpsykiatri. För att styrka att du är utbildad, måste du ladda upp betyg från din utbildning som en bilaga till din ansökan. Från och med 2023-07-01, är titeln Undersköterska en skyddad titel, vilket innebär krav på bevis från Socialstyrelsen för att ha rätt att använda titeln inom Vård och Omsorg. Ladda upp bevis som bilaga i din ansökan om du är Undersköterska.
Personlig lämplighet tillämpas och erfarenhet krävs.
Erfarenhet av liknande arbete inom socialpsykiatri är önskvärt Du ska kunna svenska språket i tal och skrift. Meriterat är dokumentationskunskap.
Som person tror vi att du är:
Flexibel och Lösningsfokuserad.
Kunna arbeta såväl i grupp som ensam under ansvar och ha god samarbetsförmåga.
Professionellt förhållningssätt och fokusera på återhämtning i verksamheten.
Övrigt
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ut utdraget via en blankett som du hittar på polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/. Tänk på att kuvertet ska vara oöppnat om du får det brevledes. Har du fått det digitalt, visar du bara upp det.
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Det snabbaste sättet för att få sitt utdrag är att använda e-tjänsten och beställa det online med BankId.
I Sektor Omsorg arbetar ca 650 medarbetare med äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättningar och måltidsservice. Att arbeta i sektorn ska präglas av goda och trygga relationer och en hög grad av omtanke om varandra. Vi har alltid ett gemensamt fokus på kommuninvånarna.
Vi bryr oss!
Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare.
Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss?
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.