OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid socialkontorets handikappavdelning Handikappavdelningens uppdrag är att utveckla, bedöma och verkställa LSS-insatser för vuxna.Vid avdelningen organiseras personliga assistenter, gruppbostäder och daglig sysselsättning.Här handläggs också kommunens ansvar enligt psykiatrireformen samt övergripande handikappfrågor.Verksamheten har vuxit kraftigt de senaste åren och är under fortsatt utveckling.Arbetsuppgifter: Utifrån samverkansavtal med psykiatrin samordna olika insatser för målgruppen psykiskt funktionshindrade.Upprätta rehabiliteringsplaner för personer med psykiska funktionshinder.Behovsbedömning och myndighetsutövning enligt både LSS och SoL.Nätverksarbete.Kvalifikationer: Lämplig högskoleutbildning.Kunskap om och erfarenhet från verksamhetsområdet psykiatri och LSS/Sol är särskilt meriterande.Kunskaper om hur psykiska funktionshinder påverkar personers vardag och därigenom kunna göra behovsbedömningar om insatser.God samarbetsförmåga.Körkort.Tillträde: Efter överenskommelse Välkommen med ansökan ifylld med referensnummer och meritförteckning till Skellefteå kommun, Kommunledningskontoret, Personalavdelningen, 931 85 Skellefteå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00