OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om SOS International
SOS International Healthcare arbetar med att leverera hälso- och sjukvårdstjänster till aktörer inom försäkringsbranschen.
På vår mottagning vid Järntorget i centrala Göteborg arbetar vi med vårdförmedling, bedömning, behandling samt rådgivning, där klienter med olika typer av försäkringar och avtal får hjälp antingen av oss på plats eller av specialister i våra landsomfattande nätverk.
Hörnstenen i allt arbete är hög sakkunskap och tillgänglighet, att erbjuda den optimala hjälpen vid alla kontakter och att såväl klienter som kunder skall vara nöjda med våra insatser.
Vi är i ett expansivt skede och söker medarbetare till vår Healthcare-enhet i Göteborg.
Innehåll i tjänsten
Du kommer vara en viktig del i ett engagerat team bestående av psykologer och socionomer där evidensbaserad vård och klientsäkerhet är vår ledstjärna.
Dina arbetsuppgifter kommer variera mellan att per telefon bedöma behandlingsbehovet utifrån klientavtalet samt matcha mot rätt nivå av vård, till att ge psykologisk rådgivning och behandling direkt i telefon eller via video, behandlarstöd vid internetpsykologibehandling samt träffa klienter för korttidsbehandling på vår mottagning.
Våra klienter har en hög funktionsnivå och söker för ex stressproblem, relationsproblem och kris.
Du erbjuds ett spännande psykologarbete tillsammans med flera psykologkollegor med olika kompetenser där vi lär av varandra och utvecklas som psykologer och människor. Hos oss har du tillgång till kollegial handledning, stöd från vår Sakkunniga psykolog och din närmsta chef är psykolog. Tillsammans har vi skapat en arbetsplats där vi månar om vår trivsel och att vi känner oss trygga med varandra.
Krav och kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad psykolog med minst tre års klinisk erfarenhet. Du skall ha erfarenhet av att arbeta med korttidsbehandling, men även gärna ha tillgodogjort dig flera olika arbetsmetoder som psykolog.
Arbetet ställer krav på att kunna tillgängliggöra psykologisk kunskap per telefon eller personliga besök, samt att kunna bedriva korta fokuserade samtalsserier.
Du måste ha god datorvana. Du behöver ha en god administrativ förmåga och gilla att arbeta i en varierad vardag. Flexibilitet, samarbetsförmåga och personlig lämplighet värderas mycket högt. Som nyanställd erbjuds du en anpassad introduktion i verksamheten under handledning av dina kollegor och vår sakkunniga psykolog.
Omfattning
Anställningen är på heltid alt. deltid minst 75%
Start: 2023-11-01 eller enligt överenskommelse.
Arbetsplats: SOS International, Järnvågsgatan 3, Göteborg.
Kontakt för frågor
Patricia Bergenhem, Teamledare PRC, SOS International, tel: +46 (0)70 162 79 52, mejl: patricia.bergenhem@sos.eu
Sista ansökningsdag 2023-08-14.
We help people on behalf of our customers
SOS International is the leading assistance organisation in the Nordic region. From emergency centres in Denmark, Sweden, Norway and Finland, SOS International provides acute personal assistance all over the world 24/7/365. SOS International offers a wide range of solutions in the form of worldwide medical and travel assistance, roadside and healthcare solutions.
Our competent work force of more than 1200 employees represents 30 nationalities work out of our five Nordic offices to meet our clients’ needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day.
SOS International is owned by 16 of the largest insurance companies in Scandinavia. We are an ISO-certified (9001 Quality Management System and 27001 Information Security Management System) neutral outsourcing partner securing the value chain on behalf of our customers as a trusted partner to provide the optimal end-user experience taking the total cost for our customers into account.
Find out more on our website: www.sos.eu
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg