Psykologer till SOS International i Göteborg

Psykologer till SOS International i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om SOS International
SOS International, Healthcare, arbetar inom Norden med att leverera hälso- och sjukvårdstjänster till aktörer inom försäkringsbranschen.
På vår mottagning i centrala Göteborg arbetar vi med vårdförmedling, bedömning, behandling, rådgivning samt personalvårdsstöd, där klienter med olika typer av försäkringar och avtal får hjälp antingen av oss på plats eller av specialister i våra landsomfattande nätverk.
Hörnstenen i allt arbete är hög sakkunskap och tillgänglighet, att erbjuda den optimala hjälpen vid alla kontakter och att såväl klienter som kunder skall vara nöjda med våra insatser.
Vi är i ett expansivt skede och söker nu flera nya medarbetare till vår Healthcareenhet i Göteborg.

Innehåll i tjänsten
Du kommer vara en viktig del i ett engagerat team bestående av sakkunniga inom hälso- och sjukvårdsområdet där evidensbaserad vård och klientsäkerhet är vår ledstjärna.
Dina arbetsuppgifter kommer variera mellan att per telefon bedöma behandlingsbehovet utifrån klientavtalet samt matcha mot rätt nivå av vård, till att ge psykologisk rådgivning och behandling direkt i telefon eller via video, behandlarstöd vid internetpsykologibehandling samt träffa klienter för korttidsbehandling på vår mottagning.
Våra klienter har en hög funktionsnivå och söker för t.ex. stressproblem, relationsproblem och kris.
Du erbjuds ett spännande psykologarbete som är under utveckling tillsammans med flera psykologkollegor med olika kompetenser där vi lär av varandra och utvecklas som psykologer och människor. Tillsammans har vi skapat en arbetsplats där vi månar om vår trivsel och att vi har roligt tillsammans.

Krav och kvalifikationer
Du skall vara legitimerad psykolog med minst tre års klinisk erfarenhet. Du skall ha erfarenhet av att arbeta med korttidsbehandling, men även gärna ha tillgodogjort dig flera olika arbetsmetoder som psykolog.  
Arbetet ställer krav på att kunna tillgängliggöra psykologisk kunskap per telefon eller personliga besök, samt att kunna bedriva korta fokuserade samtalsserier.
Du måste ha god datorvana. Du behöver ha en god administrativ förmåga och gilla att arbeta i en varierad vardag. Flexibilitet, samarbetsförmåga och personlig lämplighet värderas mycket högt. Som nyanställd erbjuds du en anpassad inskolning i verksamheten under handledning av dina kollegor.   


Omfattning
Anställningen är på heltid. Deltid kan diskuteras.  
Start: snarast eller enligt övernskommelse.  
Arbetsplats: SOS International, Andra Långgatan 19, Göteborg.  

Kontakt för frågor
Helena Neikter,  Team Leader , SOS International, tel. +46 (0) 738 66 14 65
Sista ansökningsdag 2020-11-15. Ansökningarna kommer att värderas löpande under ansökningstiden så sänd gärna din ansökan i dag. Tjänsterna kan tillsättas löpande så dröj inte för länge om du känner att detta är intressant.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb