OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
-
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du har undervisning i psykologi och eventuellt ett annat ämne, samt är mentor för en halvklass (16 elever). Skolan är organiserad i programlag som har ett nära samarbete kring eleverna. Programlaget arbetar för att hitta gemensamma strategier och skapa goda förutsättningar för elevernas lärande och utveckling. Mentorskapet är en viktig del av uppdraget och du förväntas agera snabbt när svårigheter uppdagas genom att ta kontakt med föräldrar och skolans elevhälsoteam.
Din profil
Du har lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning. Du har antingen en ämneskombination inriktad mot samhällskunskap och hållbarhetsfrågor eller en ämneskombination med inriktning mot beteendevetenskap. Ämneskombination avgör om du kommer att tillhöra samhällsprogrammet som har en hållbarhetsprofil eller samhällsprogrammet som har beteendeinriktning. Programmen arbetar delvis tematiskt och du bör därför ha lätt för att samarbeta med kollegor och ser samarbete som berikande.
Du är en tydlig ledare som har lätt för att etablera goda relationer med ungdomar, vilket vi ser som en förutsättning för att undervisningen ska vara framgångsrik.
Du är strukturerad och kunnig och har vana att använda IKT.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samban
med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel