OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barnhälsovårdsenheten (BHV) är en länsövergripande enhet som servar primärvården, både den privata och landstingsägda i samtliga tre länsdelar i Östergötland.
Organisatoriskt är enheten placerad under Primärvårdscentrum. På barnhälsovårdsenheten arbetar psykologer, barnhälso-vårdsöverläkare, verksamhetsutvecklare samt administrativ personal. BHV-enhetens arbete utgår från ett folkhälsoinriktat och psykosocialt perspektiv. Enheten har som uppdrag att kvalitetssäkra verksamheten på barnavårdscentralerna genom att övergripande ansvara för riktlinjer för BVC:s verksamhet, metodutveckling, kompetensutveckling samt uppföljning av verksamheten. Enhetens övergripande mål är att främja barns fysiska och psykiska hälsa, samt verka för barns utveckling och trygghet.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill utföra din PTP-tjänstgöring hos oss. Du arbetar under eget yrkesansvar med schemalagd handledning av en erfaren psykolog. Efterhand tilldelas du mer avancerade uppgifter allt i samförstånd med din handledare. Du kommer att arbeta med konsultation för BVC-personal samt kliniskt arbete. Det kliniska arbetet innebär utredningar av barn, stöd och kortare behand-lingsinsatser till familjer med barn 0-5 år samt behandling av föräldrar med nedstämdhet i samband med barnafödande. Tjänsten innebär också samverkan med andra barninriktade verksamheter som till exempel förskola och vårdgrannar.
Detta är en PTP-tjänstgöring med tillträde enligt överenskommelse . Anställningen är en visstidsanställning på 1 år. Du kommer att arbeta i västra länsdelen och där finns vår enhet i Mjölby.
Vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt.
Utbildning och erfarenhet
Du skall ha avlagt psykologexamen innan din PTP tjänstgöring börjar. Du som söker är psykolog med kunskap och intresse av barn-, föräldra- och familjearbete. Du har datakunskap.
Personliga egenskaper
Du som söker är självgående i ditt arbete, strukturerad och van vid att arbeta självständigt. Du ska ha förmåga att vid hög arbetsbelastning prioritera och organisera bland olika arbetsuppgifter. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga. Du behöver också ha lätt för att anpassa dig till förändringar och vara lyhörd för dina patienters behov. Du är stabil och kontrollerad i stressituationer för att kunna fokusera på rätt saker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.