OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PTS, är den myndighet som bevakar områdena elektronisk kommunikation och post.Begreppet elektronisk kommunikation inkluderar tele-kommunikationer, IT och radio.PTS arbetar med fyra övergripande områden - konsument- och konkurrensfrågor, effektivt resursutnyttjande och säker kommunikation.PTS vision är att alla i Sverige ska ha tillgång till effektiva, prisvärda och säkra kommunikationstjänster. Till administrativa avdelningen, ekonomienheten, söker vi nu en ekonomiassistent.Arbetsuppgifterna består i första hand av att tillsammans med den övriga personalen på ekonomienheten se över och hantera PTS kundreskontra.I arbetet ingår att utveckla processer, göra utredningar och stå för dokumentation.Du kommer även att medverka i arbetet med leverantörsreskontra, redovisning och uppföljning samt övriga vid avdelningen förekommande arbetsuppgifter.Vi vill att du har ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper.Att du har minst tre års erfarenhet av leverantörs- och kundfakturering och har en god förmåga att se ekonomiska samband.Meriterande är om du har erfarenhet av arbete med statlig redovisning, goda kunskaper i Excel och Word och har arbetat i ekonomisystemet Agresso. Arbetsuppgifterna ställer krav på god organisations- och samarbetsförmåga samt noggrannhet såväl i detaljer som i de mera övergripande uppgifterna.Som person vill vi också att du är engagerad, ambitiös och flexibel.Tjänsten är en visstidsanställning på tolv månader.PTS vill ta tillvara de kvalifikationer som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.