Publiceringsärende: Administratör/Receptionist till LPO Ystad

Publiceringsärende: Administratör/Receptionist till LPO Ystad

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till kansliet för stöd/service i Region Syd söker vi nu en Administratör som är serviceinriktad, samarbetsvillig och flexibel. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Södra Skåne består av fem lokalpolisområden (Lund, Eslöv, Kävlinge, Ystad och Trelleborg), två sektioner (utredning- och utredningsjour) samt ett kansli beläget i Lund. Lokalpolisområde Ystad består av kommunerna Skurup, Sjöbo, Tomelilla, Simrishamn och Ystad.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administratör till kansliet på stöd/service i polisområde södra Skåne med placering i Ystad. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Inom verksamheten finns en mängd olika uppdrag. Att tjänstgöra som administratör är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av olika ärenden och arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Granskning och hantering av reseräkningar, utlägg, mm.
• Hantering av enhetens funktionsbrevlåda.
• Beställningar och fakturahantering.
• Mötes- och konferensbokningar.
• Post- och godshantering.
• Utbildningsadministration.
• Diarieföring och arkivering.
• Övriga administrativa arbetsuppgifter.
• Täcka upp i övrig verksamhet inom stöd / service vid personalbortfall.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Fullständig gymnasieutbildning eller Polisexamen.
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter som arbetsgivaren finner relevant inom den senaste fem årsperioden.
• God datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
• Lätt att ta till dig ny kunskap och arbetsuppgifter.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Goda kunskaper i ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i personaladministrativa system
• Goda kunskaper i UBW
• Erfarenhet av administrativt arbete på statlig myndighet eller i offentlig sektor
• Erfarenhet av registrering, diarieföring samt expediering av handlingar
• God erfarenhet från serviceverksamhet

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en positiv attityd vilket medför att du gärna ser lösningar istället för problem. Du är serviceinriktad med fokus på att leverera ett bra kundbemötande, har en mycket god samarbetsförmåga och lätt för att skapa relationer. Du trivs i en verksamhet med tidvis högt tempo, är flexibel, prestigelös och stimuleras av varierande arbetsuppgifter. Vidare är du duktig på att ta egna initiativ, driver självständigt ditt arbete och har en vilja att utvecklas. Arbetet ställer dessutom krav på att du har ett utpräglat ordningssinne och lätt för att kommunicera såväl i tal som i skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Ystad

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till rekryterande chef.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


22 november 2024