Publik- och affärsutvecklare, ref.nr. 02/14

Arbetsbeskrivning

Beskrivning av arbetsplatsen
Du kommer att huvudsakligen arbeta vid marknadsavdelningen som fungerar som en inhousebyrå för produktion av marknadsföringsmaterial, marknadskommunikation, publikarbete och PR för Göteborgs Symfoniker AB. Du ingår i ett team med sju medarbetare där arbetet leds av kommunikationschef Urban Ward. Enheten är en viktig del för att Göteborgs Symfoniker AB ska uppnå sina mål. Du samarbetar också med sponsringsansvarig i frågor som rör affärsutveckling och innebär kontakter med näringslivet. Arbetsplatsen i Konserthuset vid Götaplatsen präglas starkt av kärnverksamheten, repetitioner och konserter med Göteborgs Symfoniker, men även av en rad andra evenemang såväl i egen som i annan regi.

Arbetsuppgifter
Publikutvecklare med särkskilt ansvar för GSOPlay och företagskontakter. Dina arbetsuppgifter består av att i samarbete med sponsringsansvarig utveckla sponsrings- och affärspaket för Göteborgs Symfoniker AB. Genom uppsökande och kundvårdande arbete ska volymen såväl i antalet sponsorer som i ekonomiskt resultat ökas.

Du ska utveckla och kommersialisera GSOPlay genom aktivt uppsökande arbete, dels mot näringslivet i form av t.ex. hotell, reseföretag och appar i plattformar från Apple, Android och Microsoft. Det ligger ett ansvar i tjänsten att via TV-kanaler, webkanaler etc. nå fler tittare enligt uppsatta mål som du är en del i att utforma. Vidare ska du verka för att finansiera GSOPlay specifikt med sponsring och affärspaket.

Du ska i samarbete med uthyrningsavdelningen verka för att utveckla ny publik genom bearbetning av våra företagskunder som hyr Konserthuset för egna evenemang och konferenser.

Som en del av marknadsavdelningen kommer din kompetens att användas gränsöverskridande för marknadsföringsarbete av olika slag.

Kvalifikationer
Vi söker dig med utpräglat intresse för Göteborgs Symfoniker AB:s verksamhet, och som med dina personliga egenskaper kan komplettera och utveckla vårt team. Du är en utpräglad entreprenör med erfarenheter från att göra affärer och utveckla affärsidéer. Du är van att ha uppdrag där du representerar och marknadsför din organisation inför såväl större som mindre grupper. I tal och skrift uttrycker du dig ledigt på god svenska. Erfarenheter från säljarbete, marknadsföring och sponsringsarbete är meriterande. Vi förutsätter att du har relevant utbildning samt erfarenheter av arbete inom kommunikation, marknadsföring och sponsring. Intresse för musik i allmänhet och klassisk sådan i synnerhet är meriterande.

Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med sex månader provanställning. Tillträde i augusti eller enligt överenskommelse.

Kontakt
För ytterligare upplysningar om tjänsten är du välkommen att kontakta Urban Ward på urban.ward@gso.se

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med CV till jobb@gso.se, senast den 2 mars. Märk din ansökan med "02/14" i ämnesraden på mailet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser, då vi redan har upphandlade avtal för dessa ändamål.

Kontaktpersoner på detta företaget

Orkesterchef Johan Nordin
+4631-7265360
SYMF Hans Hernqvist

kommunikationschef Urban Ward
031-7265300
Restaurangchef Shachar Isak
031-726 53 65
Executive Director of the Foundation El Sis Camilla Sarner
031-3668380 0706-599551
biblioteksansvarig Kristian Karlstedt
031-726 53 26 070 577 03 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KONSERTHUSET GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 7 februari 2014

Besöksadress

GÖTAPLATSEN
GÖTEBORG

Postadress

GÖTAPLATSEN
GÖTEBORG, 41256

Liknande jobb


PR-specialist

4 oktober 2023