OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa en smartare och säkrare värld? Nu söker vi en inköpare inom supply chain till huvudkontoret i Lund. Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande!
OM TJÄNSTEN
Axis är ett snabbt växande och spännande företag, redan världsledande inom vårt huvudsakliga område - nätverksvideo. Hos Axis arbetar du i en innovativ och global organisation som är mycket stolt över att leverera världsklass, högkvalitativa produkter och tjänster till våra kunder. Vi brinner för att skapa en smartare och säkrare värld! Vår framgång beror till stor del på vår högt kvalificerade personal och vår starka kultur av att våga lyckas och ständigt bryta ny mark.
Vi letar nu efter en Inköpare att ansluta sig till vårt team på vårt huvudkontor i Lund, Sverige. Gå med i vårt team och tillsammans kommer vi fortsätta att leverera utmärkta produkter över hela världen. Det är initialt ett konsultuppdrag på sex månader med möjlighet till fast anställning med förutsättning att ni trivs med varandra.
Vem är ditt framtida team?
Du kommer att vara en del av ett team bestående av 30 engagerade och talangfulla kollegor inom vårt Inköpsteam. Förutom inköpare för olika varor består vårt team av processutvecklare, analytiker och koordinatorer. Tillsammans är vi ett kreativt och ambitiöst team där vi får saker att hända!
Vårt jobb är att tillgodose Axis kundbehov - säkerställa produkttillgänglighet vid våra 7 platser runt om i världen med rätt produkt på rätt plats, tid och mängd! Internt kommer du att samarbeta med ditt team och andra kollegor över Axis såsom Demand Planning, Sales, Sourcing, Product Management med flera; och externt med våra leverantörer.
Vad kommer du att göra här?
Ditt främsta ansvar är att balansera lager och säkerställa produkt tillgänglighet för en eller flera produktkategorier, din portfölj och/eller leverantörer. För att uppnå detta är du ansvarig för inköp och lagerhantering av din produktportfölj. Du kommer att samarbeta och hantera ditt inköp och planering med olika leverantörer och leverera till 7 lagerplatser.
Tjänsten kan kräva 5-10 resdagar per år.
Du erbjuds
Att arbeta med oss ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas i en organisation som värdesätter kreativitet och främjar professionell och individuell tillväxt. Vi har en stark företagskultur baserad på öppenhet, samarbete och innovation där din personlighet och bidrag är mycket uppskattade. Vi erbjuder dig en karriär i ett snabbväxande, globalt och ständigt utvecklande IT-företag där du kan göra skillnad och växa tillsammans med oss. Du kommer att interagera i en bred tvärfunktionell miljö och naturligt utveckla din kunskap inom många områden inom organisationen. Gå med oss och du kommer att vara en del av ett fantastiskt team med kollegor som vill lyckas tillsammans med dig och där vi inte är rädda för att agera och utvecklas.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Analysera befintlig och förväntad efterfrågan och försörjningsplan samt vidta åtgärder för att bibehålla balansen
* Identifiera och motverka försörjningsavvikelser och/eller luckor
* Delta, ställa krav och agera i projekt relaterade till din produktportfölj såsom lansering av nya produkter eller leverans av stora företagskundprojekt
* Planera, släppa och hantera inköpsordrar
* Synkronisera och prioritera produktions- och leveransplanen med dina leverantörer för att säkerställa att de uppfyller dina försörjningskrav
* Spåra och driva leverantörsprestanda relaterad till försörjning
* Ställa och driva en lagerhanteringsstrategi för att säkerställa och balansera tillgängligheten
* Analysera och övervaka din lagerhanteringsstrategi och relaterade KPI: er
VI SÖKER DIG SOM
- Magister- eller kandidatexamen inom relevant område
- Minst 1 års erfarenhet av arbete med inköp, logistik eller försörjningskedjehantering
- Erfarenhet av att arbeta i ERP-system
- Ett stort intresse för BI-system och dataanalys
- Flytande i svenska och engelska
Det är meriterande om du har
* Erfarenhet av statistisk analys
* Erfarenhet av arbete inom teknikbranschen
* Utökade Excel-färdigheter
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi tror att du är en analytisk person med en stark personlig drivkraft och en framåtböjd mentalitet. Du är en lagspelare men trivs också med att arbeta självständigt, planera och hantera dina egna aktiviteter. Du stimuleras av utmaningar, är inte rädd att agera och brinner för problemlösning - både självständigt och genom effektivt samarbete i ett team. Att arbeta i en dynamisk, innovativ och högt tempo miljö är din grej och du trivs i en roll där du verkligen kan göra skillnad. Vi tror att du är välstrukturerad, anpassningsbar och naturligt ser både detaljer och helheten - vilket gör rätt prioriteringar och agerar effektivt både på kort och lång sikt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Axis här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231