OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning.Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och IT.Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher.Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare.Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi söker för vår kunds räkning en Purchasing Controller[ [[ Purchasing Controller leder och utvecklar inköpsverksamheten och har en viktig roll inom företaget där man ansvarar för den samlade produktförsörjningen och relationerna med företagets leverantörer.Purchasing Controller har personalansvar för fyra inköpare och ett övergripande ansvar för planeringsprocess, budgetering, uppföljning och kapitalbindning samt ansvar för att analysera inköpsverksamheten.[ [[ Purchasing Controller ska utveckla, leda och prioritera det dagliga operativa arbetet inom inköpsavdelningen, bl a genom att utveckla analysmetoder och signalsystem såsom "early warnings-system".Purchasing Controller ska kraftfullt driva, sett ur ett planner perspektiv, inköpsavdelningen genom att ifrågasätta avvikelser, driva på förbättringsarbetet och ansvara för uppföljning av resultat av förbättringsprogram.[ [[ Purchasing Controller ska vidare proaktivt initiera och driva olika typer av projekt inom sitt område, såsom: .[[[[[[[[[ Verksamhetsutveckling i samarbete med Marknad- Sourcing- och Supplier Development funktionerna .[[[[[[[[[ Ledning och utveckling av det interna rapporteringsarbetet och inköpsbudgetarbete .[[[[[[[[[ Ekonomisk uppföljning av löpande inköpsverksamhet och vid behov stödja Utvecklingsavdelningen(interna projekt) med ekonomisk information och analys[ Arbetet kräver ett brett kommunikationsnät både externt och internt och sker i nära samarbete med övriga funktioner inom företaget. För tjänsten krävs en relevant högskoleexamen samt fler års erfarenhet av inköpsarbete, under senare år i ledande position.Du har kunskap om att bygga en global inköpsorganisation.Erfarenhet inom telekombranschen är meriterande.[ [[ Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.Vidare är du van att arbeta i Office-paketet samt är avancerad användare av Excel.[ [[ Tjänsten innebär många internationella kontakter och resor kan förekomma i tjänsten.[ [[ Som person är du drivande, kommunikativ och har redan uppnått goda arbetsresultat.Du har dokumenterat goda ledaregenskaper och har förmågan att leda verksamheten mot uppsatta mål.Du är analytisk och strukturerad samtidigt som du har förmågan att förhandla och göra bra affärer.[ [[ Välkommen med din ansökan!Urval och intervjuer kommer att ske löpande.Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via post.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719