OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sheraton Stockholm Hotel är ett av Stockholms största internationella hotell med 465 rum.
Hotellet är inriktat på affärsresenärer och har en övervägande del internationella gäster.
Sheraton Stockholm Hotel ingår i den världsomspännande koncernen Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. med för närvarande mer än 1.200 hotell.
Som Purchasing Coordinator rapporterar du till General Manager & Director of Finance samt innehar ett nära samarbete med övriga avdelningschefer.
Ditt huvudansvar är att arbeta nära ledningsgruppen och avdelningschefer som en del av operations och att ge fullt stöd av alla inköpsaktiviteter till högsta inköpsvärde till lägsta kostnad för hotellet.
Här följer en detaljerad arbetsbeskriving på engelska:
- Maximizing consolidation of product and service requirements for the hotel.
- Work closely with internal customers to meet hotel needs.
- Manage a supply portfolio Food & Beverage and non-food areas, like office supplies, catering equipment etc.
- Critically review and question vendors and quotes.
- To maintain and up-keep knowledge of suppliers and product pricing relating to F&B and Hotel supplies.
- Set-up and maintain SOP?s for purchasing processes
- As applicable and at the direction of Regional Purchasing Director execute Regional Contract formation. Monitor and report on implementation of contract utilization for hotel.
- Implement contracts
- Report on quantifiable performance measurements supporting Department Goals and Objectives ? i.e. cost savings, quality improvement, service enhancement and productivity gain.
- Maintain supplier-partner relationships to ensure contract compliance, identify ways to enhance value to Sheraton, measure actual performance and to enhance consistency of products and services provided.
- Execute systems maintenance of Hotel Contracts for access by and data collection from the Region.
- Set up and manage the Purchasing system and process for set-up. Carry out necessary training as required.
- Set up templates for ease of ordering for General Store. Give guidance to outlets to set up their templates.
- Ensure system has complete supply information and maintain/updates prices as applicable.
- - Insure compliance with Starwood Purchasing Policies and Procedures.
- Promote positive relations with partners, vendors, and distributors
- Assist with Capital projects tenders/sourcing.
- Contract management - dependent on one off purchase or ongoing, contract service with vendor using processes. (relationship, partner, quality, service and manage price), adding and maintaining content logs of all contracts, vendors and suppliers in purchasing system.
- Drive value proposition and create wins for hotel and supply chain.
(Review order/delivery patterns, One Stop Shop etc., Implement contracts when needed)
- Ordering for General Store ? items that are used by all departments and that are requisitioned from the store and ordered by set par stock.
- Actively manage Purchasing system
- Implement supply base/contracts
Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av inköpsarbete, gärna från hotell- och restaurangbranschen. Du behärska engelska och svenska mycket väl och är van att arbeta självständigt med tidvis hög arbetsbelastning. Du är kreativ och idérik och arbetar gärna i en föränderlig arbetsmiljö.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Executive Milena Zachrisson
08-412 35 21
Director of Human Resources Thomas Johansson
08-412 35 20
Human Resources Executive Milena Zachrisson
08-412 35 21
Michaela Bussler
+468412 34 00
Groups & Events Manager Agni Gelasaki
08-4123701
Ross Seward
08-412 34 00
Bram Visser
+4684123400
Groups & Events Manager Agni Gelasaki
08-4123500
Ross Seward
08-412 34 00