OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du strukturerad och har erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem? Tycker du inköp är spännande och vill du ha ett omväxlande arbete med många kontaktytor? Vi utökar nu vår strategiska inköpsavdelning på Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB med en Purchasing Coordinator.
Som Purchasing Coordinator på Toyota kommer du att arbeta med:
* Koordinera och genomföra inköpsaktiviteter med leverantörer
* Uppdatera data i affärssystem
* Medverka i uppföljning av leverantörer och avtal
* Vara delaktig i utvecklingen av arbetssätt och digitala inköpsverktyg
Som Purchasing Coordinator kommer du arbeta nära de strategiska inköparna och ge support i inköpsrelaterade frågor. Du kommer att arbeta med att koordinera och genomföra inköpsaktiviteter både internt och externt mot våra leverantörer. Du kommer medverka i uppföljning av våra levarantörer och säkerställa att leverantörerna uppfyller våra krav. Du kommer att uppdatera vårt affärssystem med data och säkerställa att vi har en hög datakvalitet.
Du kommer arbeta med att utveckla arbetssätt och uppdatera dokument i vårt verksamhetssystem. Du kommer att vara key-user för flera av våra digitala inköpsverktyg och vara en viktig spelare i vår digitaliseringsresa.
Du kommer att tillhöra en engagerad inköpsavdelning som består av runt 60 personer med varierande bakgrund, erfarenhet och personlighet. Vi har högt till tak, är hjälpsamma och har roligt både på jobbet och utanför.
Vilka är Toyota Material Handling?
På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från trotjänare som manuella handtruckar till autonoma självkörande fordon på 1,5 ton och innovativa energilösningar. Hos oss står medarbetaren i fokus och våra medarbetare beskriver oss som ett vänskapligt bolag med fokus på personlig utveckling, personligt ansvar och hälsa. Vi är nummer ett i världen inom materialhantering och fortsätter hela tiden vår utvecklingsresa. Vi gör stora investeringar i vår verksamhet inför framtiden och vi rekryterar personal till flera av bolagets funktioner.
Hållbar arbetsgivare
På Toyota eftersträvar vi att vara en hållbar arbetsgivare genom vårt framstående miljöarbete och vår personalpolitik. Vi har i dagsläget bland annat en koldioxidneutral produktion och en KRAV-märkt personalrestaurang. Vidare erbjuder vi vår personal goda träningsmöjligheter genom gruppträning, ett nyrenoverat gym och digitala friskvårdstjänster.
Pendling och distansarbete
Vi har goda pendlingsmöjligheter med pendeltåg och bil från de flesta städerna i Östergötland, 30 minuter från Linköping och 20 minuter från Motala. Vi erbjuder gratis parkering med motorvärmarplats inom 5 minuters promenadavstånd från din arbetsplats. På Toyota erbjuder vi även våra medarbetare möjlighet till distansarbete på deltid. Möjligheten till distansarbete varierar utifrån tjänstens krav och förutsättningar.
Kravspecifikation
Till tjänsten som Purchasing Coordinator söker vi dig som har/är
* God samarbetsförmåga och är service-minded
* En förmåga att ta egna initiativ, arbeta självständigt och driva projekt framåt
* Lätt för att lära sig nya digitala system
* Strukturerad och noggrann
* Eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
* Kommunicerar flytande på svenska och engelska.
* God kunskap i Microsoft Office
Din ansökan
Låter det intressant? Ansök i så fall senast 2023-01-15. Vi påbörjar urval efter ansökningsperioden.
Kontakta gärna våra medarbetare för mer information
* Josefine Lindström, Manager Strategic Sourcing, 0142-863 37
* Andrea Blixt, HR Business Partner, 0142-86203
Instagram: ToyotaMHsweden
Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturering Sweden AB
Youtube: Toyota Material Handling