OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
Vår kund, som grundades för drygt fem år sedan har vuxit ganska kraftigt och består av drygt 50 medarbete, önskar nu stöd i form av en Purchasing Manager. Vi söker efter en erfaren person som kan starta omgående/relativt omgående och detta konsultuppdrag löper därefter i 6 månader, troligen längre.
I rollen hos vår kund kommer du att spela en avgörande roll i att anskaffa, förhandla och hantera relationer med leverantörer för att säkra material och komponenter av högsta kvalitet för våra bolagets avancerade produktlösningar. Du kommer att implementera strategiska inköpsinitiativ och direkt bidra till företagets framgång och tillväxt. Dina ansvarsområden kommer handla om:
Utveckla och genomföra strategiska upphandlingsplaner för att säkerställa kostnadseffektiv och snabb anskaffning av material utan att kompromissa med kvalitet eller tillförlitlighet.
Leda förhandlingar med leverantörer för att säkra fördelaktiga villkor, priser och avtal samtidigt som starka relationer bibehålls.
Samarbeta tvärfunktionellt med ingenjörs-, FoU- och tillverkningsteam för att anpassa inköpsstrategier till produktionsbehov och innovationsmål.
Identifiera och ombord nya leverantörer, genomföra noggranna bedömningar för att säkerställa efterlevnad av kvalitetsstandarder och etiska riktlinjer.
Analysera marknadstrender, prissättning och leverantörers prestation för att fatta datadrivna beslut och optimera leveranskedjan.
Implementera bästa praxis i upphandlingsprocesser och system för att förbättra effektivitet och produktivitet.
Vem är du?
Vi ser att du som söker har en kandidatexamen i företagsekonomi, supply chain management eller liknande område. Därefter ser vi att du har minst 5 års arbetserfarenhet av progressivt ansvar inom upphandling, varav minst 2 år i en ledande roll. Utöver detta har du bevisad erfarenhet av att framgångsrikt förhandla kontrakt, minska kostnader och förbättra prestandan i leveranskedjan. Det är ett starkt plus om du har god förståelse för material och komponentanskaffning. Vidare har du god kommunikationsförmåga med förmågan att effektivt leda och motivera ett team samt kunskap i upphandlingsprogram och analytiska verktyg.
Frågor?
För frågor om tjänsten kontakta Andreas Alexander på 073-648 16 23 eller andreas.alexander@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.
People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa
Sökord: purchasing manager, inköpare, inköp, uppsala, konsult, konsultuppdrag, jobb