OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framför allt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 500 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.
Din roll
Vi söker nu en person som vill vara med och utveckla Cambrex inköp av råmaterial, investeringar och tjänster. Tjänsten är på heltid och tillsvidare med start på 6 månaders provanställning.
I rollen som Purchasing Manager kommer du att att ingå i ett inköpsteam på 7 personer och rapportera till inköpschefen. Du kommer ha det kommersiella ansvaret i inköpsprocessen för en eller flera inköpskategorier. Detta innebär att långsiktigt säkra att det finns kvalificerade leverantörer som på ett kostnadseffektivt sätt kan leverera varor, utrustning och tjänster i rätt tid och mängd.
Arbetet sker i nära samarbete med flera olika avdelningar såsom teknisk service/underhåll, produktion, planering, lager, laboratorium, FoU med mera. Samarbete med kollegor från övriga delar av Cambrex internationellt förekommer givetvis också.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Upprätta och implementera strategier för anskaffning av material, tjänster och utrustning, både för löpande verksamhet samt till investeringsprojekt
- Initiera och driva upphandlingar från förfrågningsunderlag till signerat kontrakt
- Initiera, driva och/eller delta i arbetet att kvalificera nya leverantörer, nya material, nya koncept
- Aktivt delta och/eller initiera och driva arbete inom ett eller flera kategoriteam
- Vid behov fungera som kommersiellt stöd i projekt och verksamheter där inköp inte har den drivande rollen
- Vid behov fungera som ersättare oh backup för övriga inköpare
- Hantering av leverantörsreklamationer
- Delta i förbättringsaktiviteter kopplade till vår verksamhetsutveckling.
Din profil
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av strategiskt inköp där du självständigt drivit olika kategorier. Vi ser att du tidigare har jobbat med ett komplext kommersiellt arbete där det ingått ex. kontraktsförhandlingar. Du har en civilingenjörsutbildning eller likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har en inriktning eller tidigare erfarenhet inom maskinteknik eller kemi. Du behöver vara flytande i svenska och engelska vad gäller både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har arbetat i SAP.
För att axla den här rollen ser vi att du är stresstålig, strukturerad, noggrann och effektiv. Då rollen innebär kontakt med många olika kontaktytor ser vi gärna att man är kommunikativ.
Du är intresserad av nytänkande och banbrytande koncept är men är samtidigt jordnära och inser att läkemedelsindustrins fokus på patientsäkerhet ställer höga krav på kvalitetssäkring och dokumentation.
Flexibelt fokus är mycket viktigt då rollen kräver ett långsiktigt, strategisk tänkande men även att vid behov kunna agera resolut och prestigelöst vid akut, kortsiktig problemlösning. För att lyckas i rollen ska du ha en professionell framtoning samt ambition och förmåga att sätta dig in i och förstå företagets komplexa affärsprocesser.
Varför arbeta på Cambrex
Vi erbjuder dig en tjänst med stort eget ansvar, i en internationell miljö med gott arbetsklimat och utrymme att påverka och förbättra verksamheten. Du erbjuds kompetensutveckling och goda arbetsvillkor.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Cambrex med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på 0704629320 eller sofia.ioannidou@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)