Purchasing Specialist på BMW Group

Arbetsbeskrivning

BMW Group Northern Europe coordinates and supports businesses in the different Nordic sales companies as well as authorized BMW and MINI dealers in the Nordic countries and the Baltic region. BMW Group Northern Europe has 200 employees and 160 authorized dealers and workshops. In 2014 more than 40 000 BMW cars, 2400 BMW-I cars and more than 2500 MINI cars as well as 2 200 motorcycles were sold in the Nordic markets. For more information visit our website www.bmwgroup.com, www.bmw.se or www.bmwframtid.se

Purchasing Specialist på BMW Group

BMW är ingen vanlig arbetsgivare. Det är heller ingen vanlig arbetsplats. BMW som företag drivs av glädje, glöd och stolthet över det man har gjort och kommer att göra. Men även en stolthet över att representera ett varumärke där laganda och gemenskap kommer först. Precis som kundrelationen. BMW Group, världens mest framgångsrika tillverkare av bilar och motorcyklar söker nu en Purchasing Specialist som delar våra värderingar och vår glöd.

Vi vill träffa dig som vill utveckla dig själv och din omgivning. Som har en inneboende energi och kraft samt god förståelse för inköpsprocessen i en internationell miljö för ett globalt premiumvarumärke. Och som vill se resultat.

Arbetsuppgifter & Förutsättningar

Med en central roll inom inköpsfunktionen är din förmåga att driva projekt och förändringsarbeten avgörande. En viktig utmaning är att etablera kommunikation med interna och externa intressenter samt uppbyggnad av processer och metodik. Som Purchasing Specialist driver du egna affärer mot gemensamma mål och ansvarar för egna kategorier inom Marketing, Sales, IT, Event, Professionell Service, Aftersales, Dealer Development och HR. Du kommer att vara bollplank och stöd till BMW:s olika avdelningar i upphandlingar och processer. I rollen ingår bland annat att:
• ansvara och driva upphandlingar inom ditt kategoriområde för de nordiska länderna
• bygga upp inköpsstrategier med utvalda leverantörer för respektive avdelning / land
• ansvara för avtalshantering
• upprätthålla bra samarbeten med leverantörer och interna intressenter och medarbetare
• utbilda och säkerställa att BMW:s inköpspolicies och interna rutiner efterlevs
Du ingår i ett team av två inköpare och en finanskoordinator/helpdesk. Du rapporterar till vår Purchasing Manager för Northern Europe. En del tjänsteresor, främst till de övriga nordiska länderna, ingår.

Utbildning & Erfarenhet & Personlighet

Du har en akademisk examen eller motsvarande samt några års erfarenhet från ett större internationellt bolag där du odlat en god förståelse för inköpsprocessen- ett område du gärna vill specialisera dig inom. Erfarenhet av renodlat inköpsarbete är meriterande. Samma sak gäller arbete med andra nordiska länder. Du drivs av det kommersiella sammanhanget och har ett intresse för affärer, att leda förändringsprojekt och ta ansvar för inköpsprocesser. Det entreprenöriella klimatet och den projektbaserade arbetsformen tilltalar dig. Excel och PowerPoint fixar du utan problem. Goda kunskaper i SAP är ett plus. God affärsengelska är en förutsättning, i både tal och skrift. Andra nordiska språk är meriterande.

Som du säkert noterade i ingressen är BMW en plats för lagspelare, och din personlighet värderas högt. Vi ser gärna att du är driven, prestigelös, analytisk, kommunikativ och stresstålig med hög affärsmässighet. Du gillar att hitta nya lösningar och är flexibel, snabbfotad med höga kvalitetskrav.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på BMW:s nordiska huvudkontor i Silverdal/Sollentuna. Vi sitter i moderna och sociala lokaler. Lunchrestaurang finns i huset, liksom ett välutrustat gym.

Vi har gör urval och intervjuer löpande, så varmt välkommen med din ansökan så snart du kan!

I denna rekrytering samarbetar BMW Group med Badenoch & Clark. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Uebel på tel: 08-598 982 26, maria.uebel@badenochandclark.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid Tillsvidare.
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

14 november 2024

Supply Manager till Saab

Supply Manager till Saab

14 november 2024

Strategisk Inköpschef till Saab

Strategisk Inköpschef till Saab

14 november 2024