PwC söker Administratörer

Arbetsbeskrivning

Detta är ett konsultuppdrag på ett år med chans till förlängning eller överrekrytering för rätt person. Önskad start är så snart som möjligt och tjänstens omfattning är på heltid med placering i PwC:s fina lokaler på Torsgatan 21 där huvudkontoret är beläget.



Ditt uppdrag

I rollen som Projektadministratör kommer du att arbeta 50 % med projektadministration och 50% med generell administration. Detta innebär att du är spindeln i nätet och att du kommer ha en koordinerande roll i revisionsteamen samt vara revisorernas högra hand. Du arbetar med ett kunddrivet affärsfokus, du förstår enhetens behov och tar självständigt ansvar för att uppgifter blir utförda. Du kommer att vara en del av Region Stockholm Assurance Adminteam som totalt består av cirka 15 personer fördelade på sju enheter. Teamets uppgift är att stötta dessa revisionsenheter.

Exempel på arbetsuppgifter: 

Arbeta proaktivt med klientorienterat stöd
Bistå vid ekonomisk uppföljning/rapportering samt sammanställning av underlag
Möteshantering och koordinering av deltagare, föra protokoll vid behov, följa upp actions
Vara behjälplig med fakturering, kontering av fakturor, reseräkningar, projektupplägg, kursanmälningar etc.
Resebeställningar
Sammanställningar av olika slag samt research
Vara behjälplig med underlag och presentationer i Google Slides, Docks och Sheets och PowerPoint, Word och Excel
Övriga administrativa uppgifter efter behov samt hjälpa till vid event och konferensen






Din bakgrund

För att lyckas i rollen som Projektadministratör har du minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter från ett administrativt serviceyrke. Som person är du flexibel, social och gillar att umgås och skapa relationer med nya människor. Du är trygg i dig själv och tar gärna initiativ och strävar alltid efter bättre och smartare sätt att utföra arbetet på. Det är även viktigt att du har en god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt samtidigt som du aldrig tummar på kvalité, struktur eller ordning. Service och flexibilitet är en självklarhet för dig och du är bra på att koordinera och kommunicera så att arbetet blir gjort och både du och ditt team kommer i mål.

Eftersom du kommer att tillhöra ett internationellt team förväntas det att du besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har god systemvana och har även en fallenhet för att snabbt lära dig nya system.

Om PwC

Idag vet de flesta att PwC är Sveriges största och ledande företag när det gäller revision, redovisning och rådgivning. PwC är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att deras 60 000 klienter ger dig möjlighet att arbeta med både små och stora uppdrag inom alla sektorer. Dels för att du får chansen att arbeta sida vid sida med några av landets vassaste revisorer, konsulter och skatterådgivare.

PwC är ett kunskapsföretag vars viktigaste tillgång är alla kunniga och engagerade medarbetare. För att klara av sina utmaningar i framtiden så gör dom allt de kan för att ta tillvara den kompetens och erfarenhet som finns hos deras medarbetare. Läs mer på PwCs egen hemsida.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Affärsområdeschef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 11 maj 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024