Pysslig Receptionist till expansivt bolag

Pysslig Receptionist till expansivt bolag

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att fixa, organisera och göra det fint för andra? Här får du möjligheten att pyssla och snygga upp kontoret så att det blir en behaglig och trivsam plats för dina kollegor. Du erbjuds en långsiktig och trygg anställning, där vi söker dig som har ett öga för detaljer och att göra det lilla extra för att leverera förstklassig service. Med din kreativa sida fixar du frukostar, en hälsosam smoothie eller bakar scones en fredagmorgon. Låter det här som tjänsten för dig? Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
FCG söker nu deras nästa stjärna som kommer att vara hjärtat av kontoret och hjälpa kollegorna med högt som lågt. Du kommer att utgå från kontoret på Östermalm i Stockholm, som i dagsläget består av ca 160 kollegor. Du kommer att bli en del av HR- och Marknadsteamet som är ca 10 kollegor, där du rapporterar direkt till HR-chefen. Rollen som Receptionist kommer att innebära arbetsuppgifter högt som lågt, där vi söker dig med rätt fingertoppskänsla för att få saker att flyta på, gillar att göra det fint och har ett öga för detaljer.

Du erbjuds


* En trygg och långsiktig anställning direkt hos FCG
* En varierande tjänst där du får frihet under ansvar och uppmuntras ta initiativ till att göra trevliga gester för dina kollegor
* Att bli en del av ett globalt bolag där det händer mycket vilket gör att du har goda förutsättningar att utvecklas i rollen


ARBETSUPPGIFTER
Som Receptionist på FCG kommer du att arbeta i en bred roll med fokus på att skapa ett trivsamt och välfungerande kontor dit medarbetarna vill komma. Du kommer att


* Sköta alla inköp till kontoret i form av matbeställningar, kontorsmaterial och andra bud som exempelvis blommor
* Ansvara över att allt ser fint ut på kontoret och göra det lilla extra för dina kollegor genom att fixa en hälsosam fika, smoothies eller andra trevliga gester
* Vara med och genomföra både interna och externa event allt från mindre after works, luncher till större konferenser, resor och mässor
* Sköta administrativa uppgifter som posthantering och enklare systemrelaterade uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasial utbildning
* Har arbetslivserfarenhet av att arbeta med service och administration i en roll som receptionist, kontorsassistent eller motsvarande
* Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då du kommer att använda båda språken i ditt dagliga arbete
* Goda kunskaper i Officepaketet

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt i dig som person och vad du vill med den här tjänsten. Vi söker dig som


* Brinner för att göra fint och leverera service i toppklass
* Är duktig på att organisera, genomföra och skapa god struktur i ditt arbete
* Har en förmåga att göra det lilla extra och se detaljer i ditt arbete
* Har ett intresse för hållbarhet och är initiativtagande
* Är uthållig och trivs att arbeta med repetetiva arbetsuppgifter


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse med fördel omgående
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
* Placering: Östermalm, Stockholm
* Academic Work sköter selekteringen av ansökningar samt första telefonintervjuer, därefter kommer det vara intervjuer med FCG
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
FCG är i grunden ett svenskt företag som startades 2008. De arbetar som konsulter mot framförallt banker och försäkringsbolag. De erbjuder tjänster inom Advisory, Data & Programmering, Risk och Finans samt Försäkring. I dagsläget är de upp mot 225 medarbetare i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Tyskland och har planer på att expandera ytterligare 2021.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 13 september 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


9 oktober 2024

4 oktober 2024

4 oktober 2024