QA- och supportansvarig för IT-system inom kärnavfallshantering

QA- och supportansvarig för IT-system inom kärnavfallshantering

Arbetsbeskrivning

Om rollen
Avdelning Projekt & Teknik har ett viktigt och ansvarsfullt uppdrag, vilket är att utveckla metodik för och hantera det kärnavfall som härrör från Sveriges tidiga kärnforskningsprogram. Hit hör tre specialiserade enheter; Radiofysik & Utveckling, Avfallsteknik & Utredning samt Projekt & Samordning.
Till Projekt & Teknik söker vi nu en QA- och supportansvarig för IT-system inom kärnteknik. Är du en serviceinriktad och strukturerad person som brinner för att skapa kvalitet och förbättringar i affärskritiska IT-system? Vill du vara en nyckelspelare inom den kärntekniska branschen och bidra till utvecklingen av våra testmodeller, dokumentationsrutiner och supportprocesser? Då kan rollen som QA- och supportansvarig på SVAFO vara perfekt för dig!
Om rollen
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad medarbetare som kommer hjälpa oss att säkerställa en hög kvalitet i våra leveranser. SVALA är ett IT-system framtaget för att ge stöd till avfallshantering och avveckling inom kärnkraftsbranschen samt branscher som genererar radioaktivt avfall.
Som QA- och supportansvarig kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa kvaliteten kring SVALA samt att ge våra kunder den support de behöver för att lyckas med våra lösningar. Du kommer att arbeta nära både utvecklingsteamet och våra affärsanalytiker för att säkerställa att vi levererar det som utlovas – både vad gäller funktionalitet, användarupplevelse och dokumentation.. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Ansvara för att etablera och upprätthålla QA-processer för att säkerställa att alla leveranser håller högsta möjliga kvalitet
Genomföra och dokumentera tester för att identifiera förbättringsområden
Följa upp och rapportera testresultat till berörda parter samt föreslå förbättringsåtgärder
Samverka med produktteam för att identifiera och åtgärda kvalitetsproblem
Förse kunder med service och teknisk support
Att hantera, klassificera och följa upp inkommande supportärenden
Leda utbildningar och ge användarstöd inom SVALA
Driva interna förbättringsprocesser för att effektivisera och höja kvaliteten på supporten
Skapa och uppdatera dokumentation för att säkerställa att kunder och användare har tillgång till tydlig och aktuell information.

Kravspecifikation
Vi söker dig som har:
Relevant högskoleutbildning med teknisk inriktning, alternativt arbetslivserfarenhet som ger goda kunskaper inom området
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Erfarenhet av kvalitetsarbete, gärna inom mjukvarutestning eller produktutveckling

Kunskap om vanliga QA-verktyg och metoder, samt erfarenhet av att arbeta med supportärenden.
Ytterligare information
Placering: Solna eller Studsvik (ca 25 km från Nyköping och 100 km söder om Stockholm).


För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Lars Johansson, lars.johansson@svafo.se alternativt Luiz Caldas, luiz.caldas@svafo.se
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Summer Lovlinger, tlfn: 070-19 456 64
Fackliga representanter: Sveriges Ingenjörer, Fredrik Ekenborg, 0709–677 067, Unionen, Thomas Rådeby, 0709–677 077.
Företagsbeskrivning
AB Svafo (Sydkraft, Vattenfall, Forsmark, Oskarshamn) har till uppgift att på ett säkert och miljömässigt ansvarsfullt sätt ta hand om kärnavfall och anläggningar från den tidiga svenska kärnforskningen. Svafos uppdrag är ett gemensamt samhällsintresse. Vi finner långsiktigt hållbara lösningar för resterna från den forskning som lade grunden till den svenska kärnkraftsindustrin. Verksamheten bedrivs utan vinstintresse och finansieras genom våra ägarbolag. Vår verksamhet regleras genom svenska lagar och bedrivs under tillsyn av Strålsäkerhetsmyndigheten, SSM.
AB Svafo har omkring 70 anställda och präglas av ett nära samarbete inom företaget för att effektivt nå sina uppsatta mål och fullfölja sina uppgifter. Läs mer om oss på: www.svafo.se
Välkommen med din ansökan senast 5 december 2024.
Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna - Vattenfall
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2024
  • Ansök senast: 13 december 2024

Postadress

Evenemangsgatan 13
SOLNA, 16956

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024