OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår enhet i Klippan söker vi en (Quality Environment) QAE & Customer service manager som har god erfarenhet och rutin av kvalitéts och miljöarbete. På enheten arbetar idag ca 50 personer där vi hanterar livsmedel, läkemedel och konsumentvaror för våra kunder.
Som QAE & Customer Service Manager ansvarar du för ett team om fyra personer där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och driva kvalitéts och miljöarbetet på siten samt ansvara för customer service gruppen som har kontakt med kunder och speditörer samt hanterar reklamationer.
Du rapporterar till site manager.
Tjänsten kommer att tillträdas under våren 2020 och är inledningsvis en provanställning.
Ansvar
• Underhålla och utveckla kvalitetsledningssystemet.
• Säkerställa att verksamheten som bedrivs är i linje med gällande ISO, GDP och GMP certifieringar.
• Säkerställa att introduktions-, grund och vidare-utbildning genomförs och att det registreras korrekt.
• Aktivt delta i arbetet med ständiga förbättringar.
• Planera, utföra och följa upp interna och externa revisioner samt utvärdering av leverantörer.
• Arbeta med uppföljning och statistik avs. olika KPIer inom kvalitetssystemet.
• Utveckla kundrelationer tillsammans med teamet.
• Ansvar för direktrapporterande medarbetare och utveckling av teamet bestående av fyra medarbetare.
Vi söker dig med följande kompetens
• Ett ledarskap som präglas av respekt och resultat, delegerat ansvar och en väl utvecklad kommunikativ förmåga.
• God pedagogisk förmåga.
• Goda kunskaper i LEAN.
• Erfarenhet av att leda och utbilda personal.
• Lägst gymnasieutbildning.
• God planerings- och uppföljningsförmåga.
• God kommunikations- och initiativförmåga.
• Ett engagemang för att utveckla verksamheten.
• Goda färdigheter i Office paketet där mycket goda kunskaper i Word är ett krav.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Kännedom och erfarenhet inom ISO 9001, 14001, 50001 och GDP/GMP samt livsmedelssäkerhet.
• Goda kunskaper i kvalitetssäkringsverktyg som CAPA, Styrd förändringskontroll (Change Control), Riskanalyser och Rotorsaksanalyser.
Vi tillämpar individuell lönesättning varpå du skall ange löneanspråk för tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta site manager Anders Aregius via e-post anders.aregius@dhl.com
Sök tjänsten senast 8e mars 2020 men urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Sundberg
08 543 457 44
HR Officer Emelie Heikura
08 543 45 701
Site Manager Lars Nordlander
0708 881311
Supervisor Maria Thollofsén
019-6032821