Qbranch söker dig som vill jobba med IT-helpdesk!

Arbetsbeskrivning

Syftet med Qbranchs verksamhet är mycket enkel: vi får IT att fungera genom att leverera cloudtjänster, IT-outsourcing, konsulting och applikationslösningar till medelstora bolag i Stockholm, Göteborg och Malmö. Idag är vi ca 480 personer men vill bli fler ...

Sedan den 1 september 2011 är Qbranch en del av det internationella teknikföretaget Imtechs IT-specialistdivision, Imtech ICT. Imtech ICT verkar globalt och har 35 kontor i ett 10-tal länder. Imtech ICT tillhandahåller tjänster inom områdena datacenter, mjukvara, managerade tjänster, nätverk och säkerhet. Qbranch kommer även i fortsättningen att heta Qbranch och samma ledning fortsätter att driva företaget, nu med en nordisk expansion i sikte.

Är du en IT-intresserad person med känsla för service? Tycker du om att själv utvecklas och lära dig nya saker genom att lösa kluriga problem på din arbetsplats? Då har Komet ett jobb för dig!


Det går bra för Qbranch och de behöver nu förstärka sitt team med en ny helpdeskmedarbetare till 1st line support. Qbranch finns på flera orter i Sverige och är en välkänd aktör inom IT-branschen som ansvarar för hela eller delar av sina kunders IT-drift. Du kommer arbeta ute hor en av bolagets kunder som sitter i centrala Stockholm.

Som 1st line support hos Qbranch kommer du att hjälpa användare via telefon med diverse IT-relaterade problem som uppkommer för användarna, exempel på problem kan vara; inloggning, lösenord, nätverk, skrivare samt viss applikationssupport främst på officepaketet.

Är du den vi söker?
Du som söker skall ha minst sex månaders erfarenhet från servicedesk eller liknande arbete samt vana från att använda telefonen som arbetsredskap. Meriterande om du läst IT på gymnasiet eller annan IT-relaterad utbildning. Tjänsten erbjuder stora möjligheter att växa och utvecklas inom företaget, så vi tror att du är en framåt person med en vilja att lära! Vi ser gärna kvinnliga sökande för en jämnare könsfördelning på företaget. Det är av stor vikt att du är kundorienterad och trivs med att ge bra service. Vidare skall du ha kunskap i följande.
- AD/exchange
- Officepaketet
- Allmän felsökning av tex klientdatorer, nätverk

Information om tjänsten
Uppdragsperiod: Tillsvidare med inledande provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Vardagar kontorstider
Ansökan: Skicka in din ansökan redan idag då start är omgående.

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos vår kund. Komet fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Komet Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Bemanning
  • Publicerat: 24 april 2014

Besöksadress

Box 70368 10724 Stockholm
None

Postadress

Box 70368
Stockholm, 10724

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024