OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
QlikTech är världens snabbast växande mjukvaruföretag inom business intelligence tre år i rad (2004-2007) enligt IDC, med fler än 6 000 kunder i 74 länder.Bland QlikTechs kunder kan nämnas Tetra Pak, Deutsche Telekom, Reuters, 3M, Colonial Supplemental Insurance och BMW.QlikTech är privatägt och stöttas av riskkapitalbolagen Accel Partners, Jerusalem Venture Partners och Industrifonden.Företaget grundades i Sverige och har idag sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania, med dotterbolag i England, Tyskland, Holland, Frankrike, Finland, Danmark och Sverige.Fler än 500 företag runt om i världen är partners till QlikTech.QlikTechs flaggskepp QlikView använder nästa generations patenterad in-memory association technology för att göra avancerade analyser lättare att sprida, använda och underhålla.QlikViews klickbara, visuellt interaktiva gränssnitt är enkelt att lära och använda för slutanvändare.Nyligen utsågs QlikTech som enda svenska företag till ett av världens 100 mest spännande IT-företag av den amerikanska IT-tidskriften Red Herring.Med en omsättningsökning på 80% per år har QlikTech snabb takt, hög energi och en kultur som präglas av stark teamkänsla. Då vår nuvarande Marknadschef går vidare mot nya utmaningar i organisationen söker vi en ny förmåga.Som Marknadschef ingår du i den nordiska ledningsgruppen och rapporterar direkt till MD QlikTech Nordic samt indirekt till VP Marketing QlikTech International.Du kommer tillsammans med dit team, bestående av fyra personer, ha ett stort ansvar för att skapa efterfrågan både för direkta och indirekta affärer i Sverige, Finland och Danmark.Dina viktigaste ansvarsområden och arbetsuppgifter: . Planering och genomförande av lokala marknadsaktiviteter, PR- och varumärkesprogram . Ansvar för att företagets övergripande marknadsstrategier, segmenteringsmaterial brandingpolicies etc.implementeras och efterlevs på den nordiska marknaden.. Aktivt bidra till utveckling av globala marknadspolicies, procedurer och best practises . Framtagande av "unika" lokala marknadsmaterial vid behov . Leda det lokala "Lead Generation" teamet Arbetet kräver en del resor både inom norden och internationellt.Dina kvalifikationer Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med fördjupning inom marknadsföring.Troligen har du minst fem års erfarenhet från liknande arbete gärna från ett internationellt tillväxtföretag.Du besitter en djup kunskap om processer och program för att skapa efterfrågan och har goda kunskaper inom Field Marketing.Vi ser gärna att du har kunskap och framförallt ett stort intresse av mjukvaruförsäljning genom indirekta och direkta kanaler.Flytande engelska i tal och skrift är ett måste, likaså att du kan kommunicera obesvärat på svenska.Tjänsten innebär personalansvar och budgetansvar.Som person är du energisk, resultatinriktad, öppen för att prova nya lösningar och har förmågan att motivera och engagera.Det är också mycket viktigt att du har starka kommunikations- och presentationsfärdigheter och har en "Can do" och "Hands on" mentalitet.Så ansöker du QlikTech samarbetar med Academic Search.Du söker tjänsten genom att följa länken nedan som tar dig till ett ansökningsformulär där du fyller i kontaktuppgifter och bifogar personligt brev och CV på svenska eller engelska.http://www.appsgate.com/asi/kqli1.nsf/web.nysokande
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00