OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är redo att sikta högre och vill vara med på att göra våra kunder nöjdare!
Det här gör du som Quality & After Sales Administrator
Som Quality & After Sales Administrator genomför du arbetsuppgifter inom Quality & After Sales Support teamets ansvarsområden. För den här tjänsten är fokus på administration för inköp av reservdelar, men andra administrativa arbetsuppgifter förekommer.
I rollen ingår administrera artikeldata för reservdelar till produkter i Julas sortiment, nyuppläggning reservdelar, uppföljning försäljning med behovsplanering, orderläggning till leverantör, leveransbevakning, genomföra leverantörsbetalning. Du kommer ha tätt samarbete med Produktchef Reservdelar samt med kollegor på After Sales, Inköp, Global Sourcing och leverantörer.
Målet är att effektivt administrera reservdelar och reservdelsinköp för att hålla god servicegrad mot verkstad och kundbehov.
Arbetssättet att skapa och underhålla data om reservdelar håller just nu på att utvecklas, för att fungera på liknande sätt som produktframtagningen för vårt ordinarie sortiment.
Du tillhör teamet Quality & After Sales Support som ansvarar för att effektivt bedriva och utveckla supportfunktionen inom Q&AS som stöd till övriga funktioner. Bland annat arbetar vi med eftermarknadsberedning för nya produkter, registrering av produktinformation till myndigheter, registrering av nya reservdelar och reservdelorderhantering, eftermarknadssupport för varuhus och kundservice, hantering av skadestånds- och försäkringsärenden samt hantering av leverantörsreklamationer.
Du rapporterar till Quality & After Sales Support Manager.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker en driven administratör med teknisk kompetens som förstår behovet av reservdelar till vårt produktsortiment. Du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift samt har hög datormognad med goda kunskaper i affärssystem samt Office-program. För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet inom administration och kommunikation internationellt. Erfarenhet från DIY och retail är meriterande.
Det här är du som person
Du trivs i en värderingsstyrd organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra. Du har lätt för att kommunicera med andra människor, tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och analytisk vilket balanseras med ett flexibelt förhållningssätt och är bekväm med att fatta beslut. Du är prestigelös i ditt sätt att vara och trivs med att samarbete både inom och utanför den grupp du tillhör.
Bra att veta
Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillsättning omgående till augusti 2024 med ev. möjlighet till förlängning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Så här söker du
Sista ansökningsdag är 2023-06-08 men intervjuer sker löpande och kan tillsättas snarast. Frågor om tjänsten besvaras av Erik Svedén, Quality & After Sales Support Manager 0701-908 928.
Vi är en arbetsplats som präglas av gemenskap och nyfikenhet. Är du intresserad av att vara med på resan – välkommen med din ansökan!