OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du kombinera din passion för livsmedelskvalitet med förmågan att skapa varaktiga kundrelationer?
Ser du dig själv som en förebild för vår kvalitetskultur?
Som vår QA Customer Relations Officer erbjuder vi dig en dynamisk roll där du kommer att spela en central roll i våra kundrelationer och vårt kvalitetsarbete.
Vi på Barry Callebaut är mitt uppe i vår resa mot en helt ny typ av kakao- och chokladindustri. I egenskap av världsledande tillverkare av högkvalitativa choklad- och kakaoprodukter har vi stora möjligheter att utforma framtiden för hela vår industri. Vi är ett B2B-företag (business-to-business), vilket innebär att vi arbetar mot företag och vi servar hela livsmedelssektorn med allt från kakaobönor till de allra finaste av chokladprodukter. Vi tror på att göra gott och att återinvestera i de samhällen där vi driver vår verksamhet. Vårt engagemang i hållbarhet är långsiktigt och vårt mål är att skapa en hållbar framtid för och med kakao- och chokladprodukter. Vårt huvudkontor ligger i Zürich och vi har drygt 13.000 anställda som arbetar med stort engagemang i mer än 40 länder över hela världen. Vi är mycket stolta över vilka vi är och vad vi gör. Och naturligtvis håller vi ständigt utkik efter duktiga medarbetare som kan ha en positiv inverkan både på vår industri och världen i stort!
Inom ASM Foods, som är en del av Barry Callebaut koncernen, ligger fokus på att utveckla och producera kundanpassade produkter för bageri-, konfektyr-, mejeri- och glassindustrin. Anläggningen i Mjölby har två produktionsanläggningar - en som är utformad för att producera vattenbaserade produkter som kolor fruktfyllningar och andra såser, och den andra som är utformad för att producera fettbaserade produkter som choklad- och sammansatta överdrag och fyllningar. Vår produktion är smidig och flexibel, vilket underlättar för nya stora möjligheter och kreativ produktutveckling.
Vi erbjuder en unik möjlighet att bli en del av vårt starka team!
HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN
I denna breda roll kommer du att ansvara för att hantera och besvara kundfrågor med både precision och professionalism. Du kommer att vara den expert som våra kunder förlitar sig på, med djup kunskap om lagstiftning och produktmärkning. Din förmåga att kommunicera och förstå dessa aspekter på ett effektivt sätt är avgörande för att vi alltid ska ligga steget före.
Som en nyckelperson i vårt team kommer din roll att inkludera samordning och ansvar för viktiga revisioner som berör kundrelationer, religiösa standarder och hållbarhetsstandarder. I ditt arbete agerar du som en viktig länk mellan våra kunder, leverantörer och interna team, och säkerställer att processerna flyter på smidigt och effektivt. En viktig del av din position är att hantera avvikelser och initiera processförbättringar som bidrar till att stärka vår verksamhet.
I din roll ingår också aktivt deltagande i våra HACCP- och Food Fraud-team. Du kommer att vara en värdefull resurs för hela organisationen när det gäller att godkänna nya råvaror och genomföra internutbildning om våra standarder. Dina analytiska färdigheter kommer att vara kritiska när du bidrar till råvaruanalyser och kvalitetskontroller. Dessutom kommer du att ansvara för QA-relaterade projekt efter produktutvecklingsfasen, exempelvis att säkerställa att nya produktsegment uppfyller alla kvalitets- och säkerhetsstandarder, vilket är avgörande för att framgångsrikt lansera innovationer på marknaden.
Som QA Customer Relations Officer hos oss kommer du även att ansvara för QA Capex-projekt. Du kommer att vara projektledare och ansvara för att identifiera behov och driva projekt som förbättrar och effektiviserar vår produktionsprocess. Din roll blir att leda dessa projekt från idé till genomförande, koordinera och se till att alla aspekter uppfyller våra höga kvalitetsstandarder. Du kommer att vara en förändringsagent och spela en avgörande roll för att säkerställa att våra anläggningar och processer ständigt utvecklas och upprätthåller högsta möjliga standard.
DIN PROFIL
För att lyckas och trivas i rollen som QA Customer Relations Officer på Barry Callebaut behöver du ha en högskoleutbildning och relevant erfarenhet. Den ideala kandidaten har en master- eller kandidatexamen inom livsmedel, bioteknik eller liknande med minst 3 års erfarenhet av kvalitetssäkring/livsmedelssäkerhet inom livsmedelsindustrin eller motsvarande.
För tjänsten krävs kunskaper om HACCP, FSSC 2200/GFSI, GMP (Good Manufacturing Practice) och hygienstandarder. Vidare är det viktigt att du talar och skriver flytande på både svenska och engelska samt att du har en god förståelse för affärsmöjligheter och global verksamhet.
Du bör vara bekant med Googles system såsom Docs, Sheets och Slides. För att kunna hantera våra interna system på ett optimalt sätt är även kunskap om affärssystem/CRM meriterande.
Som person söker vi dig som är ambitiös, handlingskraftig, positiv, flexibel och har en förmåga att ta till sig nya intryck och idéer. Du uppskattar att jobba i en föränderlig miljö med ett högt tempo, är prestigelös och kan hugga i där det behövs. Du bör ha en god samarbetsförmåga samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Kommunikationsförmågan är på topp. Detta innebär bland annat att du kan:
interagera effektivt med personer på alla organisatoriska nivåer
agera som mötesledare och handledare
organisera, förmedla och presentera information på ett tydligt sätt
analysera och tolka data och annan information.
Vill du vara en del av vårt dynamiska team och bidra till att påverka livsmedelsindustrins framtid?
Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och kunnig kollega till vårt team!
ÖVRIGT
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, med inledande provanställning.
Placering i Mjölby, med möjlighet till hybridarbete 1-2 dagar i veckan.
Rollen är underställd QA-chefen
Ersätta QA Manager och Food Safety Manager i deras frånvaro, exklusive personalansvar.
Du måste ha ett giltigt arbetstillstånd i Sverige/EU
Vi strävar efter att vara en drogfri arbetsplats. Drogtester är en del av vår rekryteringsprocess
Notera att rekryteringsprocessen sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens sista ansökningsdag.
För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras på ett säkert sätt ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi kommer inte att hantera ansökningar via e-post.