Quality Assurance till Klarna Service Center

Arbetsbeskrivning

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en ide om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 350 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början. Arbetsuppgifter * Att arbeta i rollen som QA innebär främst att proaktivt jobba med att säkerställa och förbättra kvaliten på Service Center. Därtill ingår det att jämföra och analysera resultat och framförallt skillnader mellan de två verksamheterna. * Som QA ska du kunna hjälpa teamledare med både löpande och specifika punktinsatser där det behövs och ge material till coachingplaner, coachingpass och förbättringsförslag. * Med andra ord ska du som QA ansvara för kvaliten samt prioritera mest kritiska nyckeltal och se till att teamledarna är medvetna om denna prioritering samt följa upp på detta. * Du ska supporta teamledare med verktyg, medlyssningar, analyser och rapporter så att de bättre kan coacha sina agenter. Personlighet * Du ska kunna arbeta självständigt och ha en stor ansvarskänsla. * I och med att vi kommer ha verksamhet både på Klarna men också externt så måste du ha god samarbetsförmåga och vara duktig på att kommunicera. * Hög analytisk förmåga. * Brinner för kvalitetsarbete samt förbättringar. Vem är du? * Ha erfarenhet av att arbeta med kundservice * Ha mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift * Ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift * Ha mycket goda kunskaper i Excel * Är kommunikativ och pedagogisk, samt har ledarskapsförmåga * Är resultatorienterad och mycket organiserad * Är proaktiv och har förmåga att identifiera problemområden Du vill.. .. arbeta på ett av Sveriges mest snabbväxande företag där bara du själv sätter gränserna. .. ges möjlighet att påverka en snabbt växande organisation på en internationell marknad. .. ha en arbetsplats fylld med driv, entreprenörsanda och arbetsglädje. Vi vill.. .. att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna. Antar du utmaningen? Skicka CV, personligt brev och dina betyg till oss snarast. Samla dina bilagor i en pdf. Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde snarast möjligt! Välkommen att ansöka via vår hemsida! http://klarna.com/sv/application/application?list=251&guid=15806

Kontaktpersoner på detta företaget

Klara Westling

Aviad Tamir
070-161 26 91

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KLARNA AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 11 november 2010
  • Ansök senast: 18 november 2010

Besöksadress

NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM

Postadress

NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM, 11343

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024