OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett öga för detaljer och ett driv att hjälpa andra att utvecklas? Är du en grym lagspelare men kan även ta egna initiativ och beslut? Skulle du vilja arbeta i hjärtat av Babyshop Group med att utveckla och förbättra vår kundservice? Då skulle du passa perfekt som vikarie för vår Quality assurance & training specialist.
OM OSS
Babyshop Group är ett dynamiskt, snabbt växande företag med stora utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder ett varierande arbete i en härlig miljö med ambitiösa kollegor som eftersträvar att nå våra gemensamma mål. Vi är ett värdestyrt bolag och vi hoppas att du delar våra värderingar; One family, Own it, Simplify och Lead not follow.
Vårt bolag består av flera online-återförsäljare: Babyshop, OiiDesign, AlexandAlexa och Lekmer. Bolaget grundades 2006 och är nu ett av de ledande e-handelsbolagen inom premiumsegmentet för barnkläder och produkter i Europa.
OM TJÄNSTEN
Som Quality assurance & training specialist kommer du att främst jobba med kvalitén på vår kundserviceavdelning. Detta gör du genom kontinuerliga kvalitetskontroller och utvärderingar av inkommande och utgående kontakter för alla kundservicemedarbetare på alla kanaler samt marknader (mail, telefon, chatt, sociala medier och level 2).
Du kommer att ta del av flertalet projekt, bland annat under vår största högtid black friday, med fokus på att utveckla hela kundserviceavdelningen samt kundens shoppingupplevelse i helhet.
ARBETSUPPGIFTER
• Hålla i utbildningar för nyanställda samt coacha befintlig personal vid behov
• På ett effektivt och självgående sätt ansvara för en total genomlysning av nuvarande kvalitet och dess dokumentation i CS avseende alla kanaler.
• Genomföra månatlig genomlyssning, dokumentation, coachningsunderlag, samt resultatuppföljning med din närmsta chef för respektive team och dess kvalitetsnivå.
• Aktivt utmana, utveckla och driva förbättringsprojekt som höjer kvaliteten i CS.
• Aktivt utreda utbildningsbehov i CS, kontakta leverantörer samt hålla utbildningar.
• Se till att macron är uppdaterade och innehåller korrekt information.
• Genom kontinuerlig coachning och utbildning av agenter på alla nivåer i Customer Service (CS) bidra till att avdelningen förbättrar KPI:er, IQS, samt servicenivå.
OM DIG
Som person är du analytisk, kundorienterad och en naturlig lagspelare. Du är en utåtriktad person som känner dig bekväm med att kommunicera med andra både i grupp och till enskild person.
Att ge konstruktiv feedback på ett bra sätt och att ha en god ton i alla lägen är något du ser som självklart. Du har tålamod med andra och förstår vikten av att alla människor inte kan hanteras på samma sätt. Du är en självgående, disciplinerad person som är bra på att planera din arbetstid och slutföra arbetsuppgifter och projekt på utsatt tid.
Kravprofil:
• Flytande i svenska både tal och skrift
• Flytande i engelska både tal och skrift
• Goda datakunskaper och snabb skrivhastighet
• Förstår fördelarna med att lyckas inom både försäljning och service
• Bekväm med att hålla presentationer likväl i små som stora grupper
• Tidigare erfarenhet av liknande yrkesroll (Kvalitet, service, utbildning, ledarskap)
Meriterande:
• Erfarenhet av att driva projekt
• Erfarenhet av arbete inom sociala medier
Tillträde: Senast 2020.10.01.
Anställningsform: Vikariat under ett år, 100%
Lön: Enligt överenskommelse
Var: Jönköping, Norra Stigamovägen 4
Kollektivavtal: Tjänstemannaavtalet
Sista ansökningsdag är 2020.09.11. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För vidare frågor, kontakta:
Terese Holm
Customer Service Manager- Nordics
terese.holm@babyshop.se
Mariana Primorac
Customer Service Manager- International
mariana.primorac@babyshop.se