OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill anta dig den spännande och breda rollen som Ansvarig inom kvalitet/miljö och inköp hos vår kund Polygon! Här kommer du ansvara för att utveckla och förvalta företagets kvalitets- och miljöledningssystem samt säkerställa att detta bidrar till att företaget har effektiva och väl utarbetade processer som är väl förankrade i verksamheten. Du har också ett ansvar för inköp där du genom effektiva och kvalitativa inköpsrutiner säkerställer att samtliga inköp sker på ett kostnadseffektivt sätt som bidrar till korta ledtider och sänkta kostnader.
Ditt arbete sker i nära samarbete med ledning, chefer samt kontakt med externa leverantörer och kunder.
Exempel på uppgifter inom kvalitet/miljö:
- Delta i och aktivt driva ledningens revisioner av kvalitets- och miljöledningssystemet.
- Ansvara för verkställandet av interna revisioner och bedömningar av kvalitets- och miljösystemet samt rapportera enligt givna anvisningar.
- Ansvara för hanteringen av avvikelser gentemot ISO 9001:2008 och ISO 14001:2004.
- Dokumentera, bryta ner mål och följa upp dessa.
Exempel på uppgifter inom inköp:
- Ansvara för ”Inköpskatalogen” och alla leverantörsavtal kopplade till verksamhetsinköp.
- Löpande förvalta efterlevnaden av gällande leverantör- och underentreprenörsavtal, delta vid omförhandlingar samt ständigt sträva efter att hitta nya och bättre alternativ på leverantörsmarknaden.
- Ansvara för samtliga lokaler som företaget har tecknat hyreskontrakt för och i förekommande fall delta vid omförhandlingar samt kontraktsskrivande vid ingående av nya hyresavtal
- Delaktighet i företagets bilpark.
Företagspresentation
Polygon Sverige AB är en del av Polygonkoncernen med totalt 4500 medarbetare fördelat i 16 länder. I Sverige är de marknadsledande inom fukt- och vattenskador. Utöver det erbjuder de också tjänster för temporär klimatkontroll, fuktutredningar samt sanering. Företaget är rikstäckande och har idag cirka 260 anställda utplacerade på ett 40-tal servicedepåer som täcker landet från Malmö i söder till Kiruna i norr och omsätter ca 320 miljoner per år.
Kvalifikationer
- Erfarenhet från liknande/motsvarande befattning samt mycket goda kunskaper i kvalitets- och miljöledningssystem och dess standarder.
- Erfarenhet från att självständigt driva förhandling med leverantörer
- Meriterande med akademisk utbildning, gärna inom befattningens område och/eller ekonomi.
- Meriterande om du har en teknisk bakgrund.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Mycket goda kunskaper inom inköp och förhandling
- Goda kunskaper i grundläggande ekonomi samt lagstiftning i verksamhetsområdet.
Personliga egenskaper
För att lyckas i tjänsten, har du ett systematiskt och analytiskt arbetssätt. Du trivs med komplicerade frågor/uppgifter, är en vass förhandlare och är en fena på att prioritera. Med stort engagemang och beslutsamhet, verkställer du planer och strävar alltid efter goda resultat med hög kvalitet. Vidare är du självgående, men gillar också att arbeta i team där du delar med dig av kunskaper och erfarenheter för att nå gemensamt mål.
Vad vår kund kan erbjuda
En härlig arbetsmiljö i trevliga lokaler i Solna Strand med stora möjligheter att påverka och utveckla dina egna arbetsrutiner. Du får vara med på en spännande resa i ett expansivt företag med lång erfarenhet i branschen.
Lön
Lön, enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid. Tillsvidare med start i november 2020, eller enligt överenskommelse. Du blir direktrekryterad av vår kund.
Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: Kvalitet, Miljö, Inköp, Quality, ISO, Projektledare, Inköpsansvarig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm